خبرگزاری کار ایران

در حاشیه نخستین نطق عارف؛

استقبال چشم‌گیر نمایندگان از نطق رییس فراکسیون امید / انتقاد نقوی‌حسینی به ازدحام نمایندگان

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۴۰۱

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نخستین نطق میان دستور خود را در صحن علنی پارلمان ایراد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدرضا عارف در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی نخستین نطق میان دستور خود را ایراد کرد که این مسئله با حواشی جالب‌توجه ازجمله استقبال چشمگیر نمایندگان عضو فراکسیون امید و همچنین بسیاری از دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبرو شد.

عارف که طی حدود یک‌سالی که از ورودش به مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، کمتر خود را درگیر فعالیت‌های علنی همچون بیان تذکر و ایراد نطق کرده و بیش از آن‌که راساً به اظهارنظر درباره مسائل مختلف بپردازد، سعی کرده وظایف خود به عنوان رییس فراکسیون امید را به‌صورت پشت‌پرده و غیرعلنی در راستای مدیریت صحن و رای‌گیری‌ها، تعیین استراتژی برای فراکسیون و رایزنی و لابی‌گری پشت پرده به انجام برساند، امروز برای نخستین‌بار در صحن علنی مجلس پشت تریبون رفت و نطقی با محوریت موضوعات حائز اهمیت ایراد و در ۱۰ بند مهمترین اولویت‌ها و مسائل کلان کشور، جریان اصلاحات و مردم را تبیین کرد.

این در حالی بود که در مدتی که او پشت تریبون ایستاده بود، فضای مجلس کاملاً آرام بود و تقریباً تمامی نمایندگان حاضر در صحن، با دقت به صحبت‌های این نماینده اصلاح‌طلب گوش می‌دادند.

همزمان بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس که عموماً از اعضای فراکسیون امید بودند، با حضور در جلوی صحن، روی صندلی‌های دو ردیف جلویی نشسته و پس از اتمام سخنان عارف، به سمت او حرکت کرده و با او دست داده و مصافحه کردند.

همچنین پس از آن‌که رییس فراکسیون امید به سمت صندلی خود بازگشت، تعدادی از نمایندگان با حرکت به سمت او به این نماینده اصلاح‌طلب تبریک گفتند. این در حالی بود که برخی از نمایندگان نیز حین ایراد نطق و در بخش‌های مهم‌تر آن با صدای بلند احسنت می‌گفتند.

با این همه، شاید جالب‌ترین نکته حاشیه‌ای نطق امروز محمدرضا عارف، مربوط به نماینده‌ای بود که بنابر اعلام هیات رییسه می‌بایست پس از او نطق کند. سیدحسین نقوی حسینی نماینده اصولگرای ورامین و سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ناطقی که پس از عارف پشت تریبون قرار گرفت اما به‌دلیل ازدحام نمایندگانی که به استقبال عارف آمده بودند، با دقایقی تاخیر نطق خود را آغاز کرد. این نماینده اصولگرا پیش از آن‌که نطق خود را آغاز کند، با اعضای هیات رییسه صحبت کرد و با اعتراض نسبت به وضعیت پیش آمده، خواستار این شد که زمان ایراد نطقش را متوقف کنند و این زمان را پس از مستقر شدن نمایندگان روی صندلی‌هایشان آغاز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز