خبرگزاری کار ایران

یونسی در دیدار جمعی از علمای هندوستان:

اهل سنت و شیعه در کشور ما از مزایای مساوی برخوردارند/ صلح و دوستی استراتژی تغییرناپذیر ایران است

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۱۹۷

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام، اقلیت‌های دینی و مذاهب گفت: پیام صلح و تقریب باعث انسجام کشورها می‌شود در کشور ما نیز این رویه ادامه دارد و این استراتژی تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی یونسی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام، اقلیت‌های دینی و مذاهب در دیدار با هیاتی از علما، اندیشمندان و مشایخ هندوستان با بیان اینکه امروز خیلی خوشحال هستیم که در جمع و جلسه نورانی شما حضور دارم، گفت: از طرف خودم و رییس‌جمهور خیر مقدم عرض می‌کنم. دولت جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند که از علمای جهان اسلام پذیرایی و از رهنمودهای آنان استفاده کند. راه نجات اسلام پذیرش نظر علماست و ما با شبه قاره هند یک پیوند تاریخی داریم .

او ادامه داد: امیدوارم در این سفر همانطور که اشاره کردید احساساتتان در رابطه با ایران به واقعیت تبدیل شده باشد، من از مجمع تقریب مذاهب تشکل می‌کنم که فرصت چنین سفری را ایجاد کرده است.

وزیر دولت اصلاحات با اشاره به اینکه در این ایام اعیاد بزرگی در کشور ایران در حال برگزاری است و یا برگزار خواهد شد، گفت: شما علما و اندیشمندان زمان خوبی را برای حضور در ایران انتخاب کرده‌اید ما چند روز دیگر بعثت پیامبر اکرم را جشن می‌گیریم پیام اصلی پیغمبر اسلام رحمت ، محبت و عشق و عرفان است.

او تاکید کرد: رحمت و محبت برای همه مسلمانان بر تمامی انسان‌های جهان واجب است این لطف و رحمت خداوند است که پیامبری برای بشریت فرستاده که منشاء رحمت است .

یونسی افزود: پیامبر اسلام سبب شد که جهان اسلام به همه کره خاکی گسترش پیدا کند و دل‌ها را به هم پیوند و دشمنی‌ها را از میان بردارد امروز بشر بیش از هر زمان دیگری درگیر جنگ است و از گسترش آن رنج می‌برد همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها به یکدیگر چنگ و دندان نشان می‌دهند .

او با بیان اینکه پیامبر اسلام اهل بیت و قرآن مردم را به صلح، آشتی و دوستی دعوت می‌کنند، گفت:‌ پیام صلح و تقریب باعث انسجام کشورها می‌شود در کشور ما نیز این رویه ادامه دارد و این استراتژی تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران است.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام، اقلیت‌های دینی و مذاهب در دیدار با هیاتی از علما، اندیشمندان و مشایخ هندوستان خاطرنشان کرد: این راهبرد توسط امام خمینی به وجود آمد و جانشین ایشان مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشتند.این رویکرد  دائمی است و تغییر‌ناپذیر است .

او یادآور شد : براساس همین رویکرد و راهبرد بود که رییس‌جمهوری ایران حسن روحانی در سازمان ملل جهان آری از خشونت را ارائه کرد و مشاهده کردیم که چگونه مورد پذیرش تمامی جهانیان قرار گرفت.

او ادامه داد: بدخواهان اسلام را خشن، خون‌ریز و جنگ‌طلبانه معرفی می‌کند در صورتی که چنین نیست این که یک مسلمان به دست مسلمان دیگری کشته شود برای ما ننگ است دین اسلام حتی کشته شدن یک غیرمسلمان را به دست مسلمان تجاوز می‌داند .

یونسی به سیاست‌های رهبری درباره وحدت در داخل کشور اشاره کرد و گفت: وحدت یک امری است که همیشه رهبری ما بر آن تاکید داشته‌اند امروز همه ایرانیان با مذاهب مختلف مانند شیعه، سنی، یهودی و زرتشتی در کمال آرامش با یکدیگر زندگی می‌کنند. خوشبختانه مردم ایران به همزیستی مسالمت‌آمیز عادت کرده‌اند و دولت در این سیاست تاکید دارد بر همین اساس است که شما می‌بینید گروه‌های افراطی نمی‌توانند اعلام وجود کنند.

یونسی خاطرنشان کرد: علمای شیعه و سنی ما اجازه نمی‌دهند که اختلاف باعث پاگیری گروه‌های افراطی شود شیعه و سنی به قدری در کشور ما با یکدیگر قاطی شده‌اند که شما نمی‌توانید آنها را از یکدیگر تشخیص دهید.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام، اقلیت‌های دینی و مذاهب در دیدار با هیاتی از علما، اندیشمندان و مشایخ هندوستان با اشاره به جشن‌های مذهبی گفت: چند روز دیگر در بلوچستان که تمامی مردم این استان اهل سنت هستند جشن بزرگی را بر پا خواهند کرد  که در آن طلبه‌هایی که فارغ التحصیل شده‌اند عمامه‌گذاری می‌کنند و علمای شیعه و سنی از تهران و قم در این جشن حضور دارند و یا چند روز دیگر در ترکمنستان ما شاهد یک جشن دیگر مانند این خواهیم بود.

وزیر دولت اصلاحات با اشاره به آمارها و گزارش‌هایی درباره اهل سنت در کشور گفت: تعداد ۱۵ هزار و ۲۴۱ مسجد متعلق به اهل سنت در کشور وجود دارد صدها مدرسه علمیه و دانشگاه و همچنین ۲۰ نفر در مجلس شورای اسلامی از اهل سنت ما مشغول به کار هستند.

یونسی تاکید کرد: اهل سنت و شیعه در کشور ما از مزایای مساوی برخوردارند بنابراین در داخل ایران هیچ گونه گروه افراطی مانند داعش نمی‌تواند عرصه ظهور پیدا کند امیدواریم این وضعیت به همه کشورهای منطقه تسری پیدا کند .

او در ادامه همچنین گفت: اسلام و عرفان از ایران به هندوستان سرایت کرد و ما به این افتخار می‌کنیم البته ناگفته نماند که هندوستان نیز دارای چنین قابلیتی است چرا ما به جاهای دیگر نرفتیم و نکته مهم این است که ایرانیان چقدر باهوش بودند که این قابلیت را کشف کرده‌اند.

او در ادامه با بیان اینکه حجاز در اسلام ظهور کرد اما در ایران پا گرفت و در هندوستان منتشر شد، عنوان کرد: این قابلیت و ظرفیتی است که هندوستان دارد ایران و هندوستان مشترکات فرهنگی زیادی دارند ما باید از شما به خاطر میراث ایران اسلامی که حفظ کردید، تشکر کنیم تاج محل که نه تنها باعث افتخار مردم هندوستان است بلکه باعث افتخار ایران و جهانیان است ما در این بنا مشاهده می‌کنیم که اشعار فارسی نوشته شده است.

یونسی در خاتمه با بیان اینکه علمای ایران و هندوستان می‌توانند مشترکات زیادی با یکدیگر داشته باشند، گفت: شما اعیاد خوبی را برای سفر به ایران انتخاب کرده‌اید که پر از خیر و برکت است پیوند و مشترکات ما باعث تقویت جهان اسلام می‌شود ما باید تمام تلاش خودمان را برای وحدت هرچه بیشتر در جهان اسلام به کار ببریم دشمنان امروز وحدت میان مسلمانان را نشانه گرفته‌اند و ما نباید بگذاریم چنین اتفاقی بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز