خبرگزاری کار ایران

پولیتیکو:

اخراج کارمند ایرانی‌الاصل وزارت‌خارجه آمریکا/ شورای ملی ایرانیان آمریکا توسط ایران هدایت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۰۱۹

به گزارش پولیتیکو، سحر نوروززاده که به عنوان یکی از معماران توافق هسته‌ای شناخته می‌شود با فشار رسانه‌های محافظه‌کار آمریکا اخراج و بعد از اعلام وفاداری به دولت ترامپ به وزارت خارجه بازگشت.

به گزارش ایلنا، مجله آمریکایی «پولیتیکو» نوشت: «یکی از مقام‌های پرسابقه وزارت خارجه اخراج شد و بعد از اینکه وفاداری‌اش را به دونالد ترامپ اعلام کرد مجددا بر سر کار برگشت. همین مساله مورد توجه رسانه‌های محافظه‌کار قرار گرفت.»

نام این مقام وزارت خارجه آمریکا «سحر نوروززاده» یکی از معماران توافق هسته‌ای اعلام شده که از جولای سال ۲۰۱۶ در تیم سیاست‌گذاری وزارت خارجه به عنوان مشاور و استراتژیست ایران و دیگر کشورهای خلیج فارس مشغول بوده است.

یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا گفتند که نوروززاده تمایلی به بازگشت به وزارت خارجه نداشته اما او را مجبور کرده‌اند که به دفتر امور ایران بازگردد.

پولیتکو که روز جمعه از این تحولات در وزارت خارجع آمریکا خبر داده بود، هیچ توضیحی درباره وظیفه جدید نوروز زاده و سمت جدید او نداده است.

در این گزارش اعلام شده که که نوروز زاده در وزارت خارجه حسن شهرت دارد و ما انتظار داریم او به کار باارزشش در امر امنیت ملی آمریکا ادامه دهد. 

نوروز زاده از خانواده‌ای ایرانی است که در آمریکا به دنیا آمده است. او در سال ۲۰۰۵ در دوره جورج بوش وارد دولت شده با این حال در هفته‌های اخیر مورد حمله رسانه‌های محافظه‌کار که او را به وفاداری به باراک اوباما و نظام ایران متهم میک‌نند قرار گرفته است.

نوروز زاده در زمان دانشجویی به شورای ملی ایرانیان آمریکا پیوسته بود. در آن زمان این نهاد هیچ نقشی در سیاست‌های مربوط به ایران نداشت. این گروه در سال‌های اخیر شکل سیاسی‌تری به خود گرفته است اما در  زمان عضویت نوروز زاده این گروه خنثی عمل می‌کرد.

تئوری توطئه گروه‌های محافظه‌کار، شورای ملی ایرانیان آمریکا را نهادی می‌داند که توسط ایران هدایت می‌شود.

پولیتیکو در گزارش خود نوشت: « به طور کلی در قانون آمریکا حمایت از شغل کارکنان از انگیزه‌های سیاسی مطرح شده است. با این حال کسانی که به طور سیاسی منصوب شده‌اند در دولت‌‌ها دیده می‌شوند در نتیجه این احتمال وجود دارد که شرایط این افراد بدون توجه به نقض حمایت‌های قانونی‌شان با هم ترکیب شود.

فلیپ گوردون یکی از مقام‌های سابق وزارت خارجه آمریکا در دولت اوباما گفته که این حمله‌ها از سوی رسانه‌های محافظه‌کار تلاشی برای سیاست خارجی دولت ترامپ از خارج است.

او گفته کسانی که این چیزها را می‌نویسند سیاست خارجی ترامپ را نمی‌پسندند آن هم به این دلیل که رییس‌جمهور و معاون و کابینه‌اش دوست ندارند کاری را بکنند که به نفع آنها نیست. اگر دولت ترامپ توافق هسته‌ای را پاره نکرده شاید به این دلیل باشد که متوجه شده این فکر بدی است نه به این دلیل که اعضای سیاست‌گذاری این دولت در قبال ایران، متعهد هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز