خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی بوسنی؛

راه‌های توسعه همکاری‌ها در زمینه کشاورزی و دامپروری بین ایران و بوسنی بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۵۵۹

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با وزیر کشاورزی، مدیریت آب و جنگلداری بوسنی و هرزگوین طرفین راه‌های تقویت و گسترش همکاری‌ها در زمینه کشاورزی و دامپروری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایلنا، شمس‌الدین ددیچ، وزیر کشاورزی فدراسیون بوسنی و هرزگوین در این دیدار گفت: محصولات کشاورزی بوسنی با برخورداری از کیفیت بالا از مزایایی نسبی قابل قبولی در سطح جهانی برخوردار است و با توجه به دارا بودن این محصولات از استانداردهای اتحادیه اروپا، افزایش مبادلات کشاورزی بین دو کشور دوست ایران و بوسنی می‌تواند مورد توجه طرفین قرار گیرد.

ددیچ با تاکید بر توسعه تجارت محصولات حلال در بوسنی اظهار داشت: امروزه بسیاری از تولیدکنندگان محصولات دامی در بوسنی از گواهینامه حلال برخوردارند و بوسنی در هر سه بخش گوشت قرمز، طیور و محصولات کشاورزی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که می‌تواند مورد توجه بازرگانان ایرانی قرار گیرد و در این زمینه‌ها همکاری داشته باشیم. 

محمود حیدری، سفیر کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به توانایی‌ها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه کشاورزی گفت: علاقه‌ای که در بین مردم ایران نسبت به بوسنی و هرزگوین از سالیان گذشته ایجاد شده، همچنان زنده است و در شرایطی که محصولات و تولیدات کشاورزی بوسنی از لحاظ کیفیت و قیمت با استانداردهای جهانی برابری کند، بازرگانان ایرانی نیز علاقمندی خود را نشان خواهند داد.

او در این ملاقات با مرور تحولات رخ داده در چند ماه گذشته و سفر رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین به ایران و همچنین شهردار سارایوو، تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف را خوب و روابط را رو به گسترش توصیف کرد و گفت: امیدواریم مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در بخش علمی و حوزه‌های پژوهشی گسترش بیشتری یابد.

سفیر کشورمان همچنین از شمس‌الدین ددیچ دعوت کرد تا با گروهی از کارشناسان کشاورزی و دامپروری سفری به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و ضمن دیدار با مقامات و مسئولان ذیربط ایرانی، از دانشگاه‌های کشاورزی، مراکز تحقیقاتی و علمی و فناوری‌های نوین در صنعت کشاورزی و دامپروری بازدید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز