خبرگزاری کار ایران

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

گفت‌وگو را باید به عنوان روشی برای همزیستی با دیگران برگزینیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۴۲۲

سفیر و نماینده دایم ایران نزد سازمان ملل متحد در جلسه مشورتی ائتلاف تمدن‌ها به تشریح وضعیت فعلی جهانی پرداخت و گفت: افراطی‌گری خشونت‌آمیز خطرناک‌ترین پدیده زمانه ماست.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو در این جلسه گفت: افراط‌گرایان را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد: گروهی که دست به اقدامات تروریستی می‌زنند و معمولا فاقد قدرت رسمی هستند و از طریق شبکه‌سازی جهانی اقدامات خود را سازماندهی می‌کنند. گروهی دیگر نیز دولت‌های قدرتمند هستند که از رویکردهای افراطی حمایت کرده و اقدامات یکجانبه و مداخله‌جویانه انجام می‌دهند و خود را محق می‌دانند، چون قدرت دارند. 

او ادامه داد: برخورد این دولت‌ها با فرهنگ‌ها، ادیان، مردم و تمدن‌های دیگر تبعیض‌آمیز و تحقیرانگیز است. 

سفیر کشورمان در ادامه صحبت‌های خود گفت: این دو گروه یعنی تروریست‌های جنایتکار و دولت‌های قدرتمند ولی غیرمسئول هیچ کمکی به صلح جهانی نمی‌کنند بلکه چرخه خشونت و تخریب را به حرکت درمی‌آورند. ما باید این دایره معیوب را تغییر دهیم و افراطی‌گری را در همه اشکالش محکوم کرده و گفت‌وگو و احترام متقابل را به عنوان راهی برای ارتقای صلح و ثبات و جلوگیری از خشونت و جنگ انتخاب کنیم.

خوشرو سخنان خود را چنین جمع‌بندی کرد: همگی ما باید گفت‌وگو و مفاهمه را به عنوان روشی برای همزیستی با دیگران برگزینیم و جامعه جهانی باید همزمان با تهدید و کاربرد یکجانبه زور و نیز ترور و ارعاب به‌صورت جدی و  جمعی و مقابله کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز