خبرگزاری کار ایران

نایب رییس سابق شورای اسلامی شهر شهرکرد :

حضور زنان در جامعه دچار یک عقب ماندگی تاریخی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۳۴۲

نایب رییس سابق شورای اسلامی شهر شهرکرد با بیان اینکه حضور زنان در جامعه دچار یک عقب ماندگی تاریخی است، گفت:‌ تا زمانی‌که نمایندگان واقعی مردم وارد شورا نشوند نمی‌توان تحولات چشم گیر را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پریچهر سلطانی در نشست ضرورت مشارکت بانوان در حوزه مدیریت شهری گفت: واقعیت این است چه در منطقه محروم و چه مناطق توسعه یافته نیاز به مدیریت و تصمیم گیری و تصمیم سازی زنان داریم. با این وجود آمار مشارکت سیاسی زنان در روستاها و شهرهای ما روز به روز در حال افزایش است .

او ادامه داد: ممکن است خانمی به شورای شهر راه یابد و در آن شورا نگاه جنسیتی به زن نداشته باشند اما واقعیت این است که حضور زنان در جامعه دچار یک عقب ماندگی تاریخی است.

نایب رییس سابق شورای اسلامی شهر شهرکرد با اشاره به یک روایت تاریخی گفت: قابل کتمان نیست که ما در این مسیر رو به جلو هستیم اما همچنان باید برای آینده بهتر برای حضور زنان در جامعه تلاش کرد .

سلطانی معتقد است که شورای شهر بهتر از مجلس می تواند قانون گذاری کند .

او ادامه داد: قدرتی در شورا حاکم است که اگر با تفکر و اندیشه درست شکل گرفته باشد می‌تواند در رفع موانع بر مشکلات زنان بسیار موثر باشد .

نایب رییس سابق شورای اسلامی شهر شهرکرد با اشاره به طرح ارایه یک طرح از سوی شورای شهر به مجلس شورای اسلامی گفت: در تاریخ همیشه از بالا برای ما تصمیم گرفته شده اما امروز ما می‌توانیم رای دهیم و قطعا تا زمانی که انتخابات سازنده حاکم نشود و نمایندگان واقعی مردم وارد شورا نشوند نمی‌توان تحولات چشم گیر را شاهد باشیم.

او با اشاره به بودجه فرهنگی شهر تهران گفت: اگر در شورا نگاه جنسیتی وجود نداشته باشد و همه همفکر باشند آن شورا می تواند موفق باشد ما باید طوری عمل کنیم که در تمام شوراها یک تیم وارد شود و مردم آگاهانه یک تیم خوشفکر را وارد شورا کنند.

سلطانی تاکید کرد: زنان با حمایت مردان روشنفکر و فرهیخته می‌توانند ۵۰ درصد کرسی های شورای شهری را از آن خود کنند چرا که ۵۰ درصد جمعیت جامعه ما زنان هستند و تا زمانی که زنان مشارکتی در جامعه نداشته باشند جامعه روی آبادی را نخواهد دید .

او با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی از مردان ما از صدسال پیش عقب‌تر هستند گفت: امیدوارم مردم در انتخابات ریاست جمهوری با رای خوب خودو با انتخاب خوب در شوراها حضور موثری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز