خبرگزاری کار ایران

مهرعلیزاده:

باید به زنان فرصت مدیریت در حوزه شهری را بدهیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۳۲۲

نشست ضرورت مشارکت بانوان در حوزه مدیریت شهری با حضور شهربانو امانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، افسانه اقبال‌نیا عضو شورای برنامه‌ریزی حزب اسلامی کار، پریچهر سلطانی نایب رییس سابق شورای اسلامی شهرکرد و محسن مهرعلیزاده معاون دولت اصلاحات و به همت بنیاد توسعه پایدار شهری (تپش) روز چهارشنبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نشست محسن مهرعلیزاده ضمن تشکر از برگزار کنندگان آن بر لزوم نگرش علمی بر همه موارد توسعه، عمران و مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: نگرش علمی نباید فقط توجه به علم و موضوع آن باشد بلکه باید فرایند علم به نحوی صورت گیرد که در نهایت علم کاربردی حاصل شود.

او افزود: اگر بخواهیم فرایند تولید علم را برای یک موضوع کاربردی کنیم، نتیجه علمی حاصل می‌شود در غیر اینصورت با علمی وارداتی که هیچ پیوندی با جامعه ندارد، مواجه خواهیم بود.

مهرعلیزاده گفت: باید با نگاه علمی شهر را اداره کرد نگاهی که منطبق با واقعیت جامعه باشد .

او گفت: اصولا خانم‌ها زیباشناسی و ظرافت بیشتری دارند و یکی از ویژگی‌های یک شهر خوب، طراحی زیبا در چیدمان ، طراحی مسیرها ، بزرگراه‌ها و خیابان‌ها است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: نگاه زنان به مسائل شهری با نگاه مردان متفاوت است و زن با ظرافت خود به مسائل و مدیریت شهری نگاه می‌کند. اگر شهری را با اصول زیباشناسانه بخواهیم برای مدیریت زیبایی ‌شناسانه در معماری، طراحی و طراحی شهری مدیریت کنیم، حتما به حضور یک زن نیاز داریم.

مهرعلیزاده گفت:  مساله بعدی وجود امنیت و آرامش در شهر است و ما تهرانی آرام و زیبا می‌خواهیم که در آن مردم ذهن و فکری آرام داشته باشند.

او تاکید کرد: نقش خانم‌ها در ایجاد آرامش در محیط کوچک خانواده نقش محوری دارد و اگر بنا به ایجاد آرامش در شهر باشد این موضوع در روحیه خانم‌ها هویدا است.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه ویژگی سوم توجه به تبلیغات شهری است، گفت: المان های تبلیغاتی زیادی در شهر وجود دارد و همان‌طور که می‌دانید کودکان نقش آینده هر جامعه‌اند و تربیت و نحوه صحیح برخورد با کودکان و ایجاد و حفظ آرامش برای آنها نکته ضروری است .

معاون دولت اصلاحات افزود: هر جای شهر را که می‌نگرید شعر، حدیث و آیه‌ای را می‌بینید  که در واقع مختص به بزرگسالان است در اصل شهر فقط مختص به انسان‌های بزرگ نیست کودکان در این فضای شهری برای آینده تربیت خواهند شد پس باید از فضای شهر الهام بگیرند.

او یادآور شد: حضور خانم‌ها در مدیریت شهر به این که کودکان با آرامش بیشتری تربیت یابند و المان‌های تبلیغاتی زیباتر و با مفهوم بیشتری برای خود را ببینند بیشتر کمک می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در طراحی فضای شهری زنان اعتقاد و عقیده بیشتری به زیباسازی فضای سبز در محیط‌های شهری دارند و این نیز یکی از خصوصیات برجسته زنان است با این تفاسیر چرا نباید به زنان فرصت مدیریت در حوزه شهری را بدهیم.

مهرعلیزاده گفت: اکنون شاهد مدیریت زنان در اغلب نهادهای مربوط به زنان بی‌سرپرست، کودکان بدسرپرست، زنان کارتن خواب و غیره هستیم و این خود نشان از ظریف‌اندیشی و روحیه انسان دوستی در بانوان است.

او تاکید کرد: همانطور که همیشه گفته‌ام در طراحی‌های شهری باید به جای ماشین محور انسان باشند و مهم آن است که انسان محوری در تک‌تک برنامه‌های مدیریت شهری خود را بروز دهد.

مهرعلیزاده افزود: زنان توجه دقیق‌تر و ریزتری بر مسائل شهری دارند و با حضور در حوزه مدیریت شهری قطعا توجه بیشتری از سوی آنها به مسائل و معضلات شهر خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به تجربه دوره  مدیریتی در منطقه آزاد کیش  اشاره و تاکید کرد: همواره گفته‌ام که برای طراحی یک شهر سالم نیاز است شهری با پیوست فرهنگی ایجاد کنیم و هر طرح شهری باید پیوست فرهنگی با فرهنگ مردم آن شهر داشته باشد در همه تجربه‌های مدیریت‌های شهری از حضور زنان در بخش های مختلف استفاده کرده‌ام و به جد می‌گویم که با این که ۵۰ درصد از جمعیت را خانم‌ها تشکیل می‌دهند سهمی کارآمدتر ، مهمتر و مفیدتر در جامعه دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز