خبرگزاری کار ایران

عارف در جمع خبرنگاران:

امیدواریم رای روحانی بیشتر از دوره نخست باشد / پاکدستی شاخصه مهمی در تهیه لیست انتخابات شوراهاست

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۵۹۹

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پاکدستی یکی از دو شاخصه وتوکننده شورای‌عالی اصلاح‌طلبان در تهیه لیست انتخابات شوراهاست، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امیدواریم رای روحانی بیشتر از دوره نخست باشد

محمدرضا عارف در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران و با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: اخلاق را همه باید رعایت کنند مبنای انلقلاب ما اخلاق بوده. امیدواریم همه گروه‌ها و جریان‌ها قاوون و اخلاق را مبنبای حرکت خود قرار دهند.

او در واکنش به سوالی درباره اعتراض برخی مراجع به ثبت‌نام تعداد زیادی از شهروندان برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: لازم است با تفاهم شورای نگهبان، دولت و مجلس این مشکل به صورت قانون‌مند حل شود.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید در لایحه جامع قانون انتخابات، مشکل شرایط ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری را حل کند و در غیر این صورت نیز باید مجلس در راستای حل این مشکل در غالب طرح اقدام کند.

رییس شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران درباره اعلام کاندیداتوری تعدادی از اعضای این شورای‌عالی در انتخابات شوراهای شهر و روستا، اعلام کرد: به اعضایی که ثبت‌نام کرده‌اند، اعلام کرده‌ایم در تهیه لیست‌ها هیچ نقشی نخواهند داشت و در جلسه‌هایی که تصمیم‌گیری می‌کنیم، حتی در استان‌ها نباید کاندیداها شرکت کنند.

او یادآور شد: از احزاب و اعضای حقوقی شورای‌عالی خواهش کردیم که نمایندگانش در این شورا را تغییر دهند و اگر اعضای حقیقی در برخی بخش‌ها حضور داشته باشند، بدون حضور آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود. شرایط و ضوابط روشن و خوبی داریم و امیدواریم لیست قوی و جامع بر اساس شایسته‌سالاری ارائه کنیم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوالی درباره ثبت‌نام تعدادی از اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور و کاندیداتوری افراد در انتخابات طبیعی است و نمی‌توان از این حضور جلوگیری کرد. کاندیدای اصلی ما روحانی است و امیدواریم با حضور فعال او و انسجامی که ما داریم، رای روحانی در دوره دوم بیشتر از دوره نخست باشد.

رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین در واکنش به کاندیداتوری اسحاق جهانگیری نیز گفت: حضور آقای جهانگیری طبیعی است که اگر به هر دلیلی لازم شد، کار را دنبال کنیم.

او در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره نامه 9 چهره اصلاح‌طلب درباره نحوه تهیه لیست شوراهای شهر و روستا، اعلام کرد: اولاً از نامه تشکر می‌کنم و در ثانی باید بگویم که ما در تهیه لیست‌های انتخابات شوراها، دو شاخص وتوکننده داشتیم که یکی از این دو شاخصه، همان بحث پاکدستی است.

عارف در واکنش به سوال دیگر ایلنا مبنی بر این‌که در نامه مورداشاره تاکید بر این بوده که اعضای شورای‌عالی پاکدستی و امانت‌داری را در تهیه لیست‌ها دنبال کنند و نیز در واکنش به این نگرانی که کاندیداتوری برخی فرزاندان چهره‌های سیاسی منجر به خدشه‌دار شدن این مسئله نشود، گفت: قطعاً بر اساس ضابطه پیش خواهیم رفت و هیچ نگرانی در این مسئله وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز