خبرگزاری کار ایران

نجفی در همایش دیدبان اعتدال:

ابعاد گسترده‌ خدمات آیت‌الله هاشمی با گذشت زمان روشن‌تر می‌شود/ قرار بود همایش در فضایی دور از قیل و قال‌های انتخاباتی برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۵۲۶

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:‌ هرچه از نظر زمانی با رحلت آیت الله هاشمی فاصله بگیریم، وجوه بیشتر و ابعاد گسترده‌تری از خدمات ایشان برای ما شناخته خواهد شد و این مساله خصیصه مردان بزرگ است که هرچه از درگذشت و رفتن آنها می‌گذرد حجاب شناخت از آنها برمی‌بندد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدعلی نجفی صبح امروز در همایش دیدبان اعتدال که در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، با تشکر از حضور عفت هاشمی در این همایش گفت: از اینکه آیت‌الله سیدحسن خمینی هم در این همایش تشریف‌فرما شده‌اند، تشکر می‌کنم.

او با بیان اینکه ۹۵ روز از رحلت تلخ آیت الله هاشمی که موجب مستولی شدن نگرانی و غم بر دل افراد شده، می‌گذرد، اظهار داشت: هنوز غم جان‌کاه و نگرانی از این حادثه تلخ بر دل‌های ما مستولی است ولی تجربه این ۹۵ روز نشان داده که هاشمی با مرگش تمام نشده و یادش با ماست و همانطور که مرحوم امام خمینی گفتند این نهضت زنده است تا هاشمی زنده است.  

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آیت‌الله هاشمی از بزرگترین و برجسته‌ترین شخصیت‌های تاریخ معاصر و حتی کل تاریخ ایران است.  

نجفی با بیان اینکه امروز ما به اندیشه‌ها، آرا و منش آیت الله هاشمی نیازمندیم، خاطرنشان کرد: گام اول به این نیاز، شناخت افکار و آرا و منش ایشان است. شاید این همایش گام نخست برای شناخت این مساله باشد.

او با اشاره به وجوه مختلف شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ابراز داشت: شاید وجه سیاسی آیت‌الله بر وجوه دیگر ایشان سایه انداخته باشد و موجب شده باشد که وجوه دیگر شخصیت و ابعاد ایشان پنهان یا کمتر شناخته شود در حالی که نیاز به شناخت همه وجوه ایشان است تا آن را به تاریخ و آیندگان معرفی کرد.

دبیر علمی همایش دیدبان اعتدال با بیان اینکه از اینکه بزرگان و یاران آیت الله هاشمی به دعوت ما لیبک گفتند تشکر می‌کنیم، ابراز داشت: هرچه از نظر زمانی با رحلت آیت الله هاشمی فاصله بگیریم، وجوه بیشتر و ابعاد گسترده‌تری از خدمات ایشان برای ما شناخته خواهد شد و این مساله خصیصه مردان بزرگ است که هرچه از درگذشت و رفتن آنها می‌گذرد حجاب شناخت از آنها برمی‌بندد.

نجفی افزود: تصمیم داشتیم این همایش قبل از سال ۹۵ برگزار شود تا در فضایی به دور از قیل و قال انتخاباتی برگزار شود اما متاسفانه ناگزیر شدیم این همایش را در سال جدید برگزار کنیم.

او با بیان اینکه با توجه به محدودیت زمانی نمی‌توان به همه ابعاد شخصیتی و خدماتی آیت‌الله هاشمی در همایش امروز توجه داشت و مورد بررسی قرار داد، عنوان کرد: به همین خاطر امروز به ۵ موضوع رسیدگی خواهد شد. امیدواریم در همایش بعدی به موضوعات بیشتری پرداخته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز