خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات کشور:

تاکنون ۸۶ نفر در دومین روز ثبت‌نام‌ها، نام‌نویسی کرده‌اند/ مر قانون را رعایت خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۲۴۴

رئیس ستاد انتخابات کشور از ثبت‌نام ۸۶ نفر در دومین روز ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی اصغر احمدی دقایقی پیش در گفت‌وگویی درخصوص آخرین وضعیت ثبت‌نام‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: با احتساب جمعیت دیروز ۱۹۷ نفر ثبت‌نام قطعی داشتیم که ۱۸۹ مرد و ۸ زن ثبت نام کردند. تا ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه، ۸۶ نفر امروز در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند. البته تعدادی دیگری از افراد هم هستند که در پشت میزها قرار دارند و در حالی بررسی مدارک و پر کردن فرم‌ها هستند. 

او ادامه داد: تا این لحظه جوانترین فرد ثبت‌نام‌ کرده ۱۸ ساله است و مسن‌ترین فرد نیز ۸۲ ساله است. 

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه براساس خوداظهاری افراد ثبت‌نام‌کننده در دومین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری، ۱۹ نفر ایثارگر هستند، اظهار داشت: بیشترین آمار افراد ثبت‌نام کننده براساس رنج سنی، افرادی هستند که در رنج ۴۶ تا ۵۰ سال قرار دارند که ۳۲ نفر هستند. 

احمدی افزود: همچنین بیشتر افراد ثبت‌نام‌کننده دارای مدرک کارشناسی‌ارشد هستند که ۵۴ نفر هستند. 

او درباره شرایط ثبت‌نام افراد هم تصریح کرد: به‌طور طبیعی ثبت‌نام افراد در پنج روز باید صورت بگیرد و چون شرایط فراهم است، اعلام کرده‌ایم که تا ساعت ۱۸ درخدمت دوستان و افرادی که وارد وزارت کشور بشوند، هستیم و اگر عزیزی در این ساعت وارد ستاد انتخابات کشور شود، مانعی وجود ندارد. 

رئیس ستاد انتخابات با بیان اینکه آنچه ما درباره آن مقید خواهیم بود، متعلق به روز آخر ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری است، خاطرنشان کرد: مر قانون برای ما اهمیت دارد و یک لحظه خارج از قانون در مورد ثبت‌نام نداریم. 

احمدی درباره تمدید ساعت ثبت‌نام در روز پایانی ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری هم ابراز داشت: این مسئله به موقع اعلام می‌شود اما چون یک روز تا ساعت ۲۴ ادامه دارد، یک حاشیه امن را در نظر می‌گیریم تا افرادی که وارد وزارت کشور می‌شوند تا ساعت ۲۴ بتوانند ثبت نام شوند. 

او اضافه کرد: قطعا تا ساعت ۲۴ ثبت‌نام‌ها انجام می‌شود اما ثبت‌نامی ساعت ۱۲:۰۱ انجام نخواهد شد چون خلاق قانون است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز