خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

مخالف تنبیه بدنی دانش‌آموزان هستیم/ با ۴ معلم خاطی برخورد کردیم

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۷۸۴

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: از زمانی که من وزیر آموزش و پرورش شده‌ام تقریبا با چهار معلم خاطی در مورد تنبیه بدنی دانش‌آموزان برخورد شده است.

فخرالدین دانش آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا در کنار حفظ جایگاه معلمان و فرهنگیان برای حفظ شان دانش‌آموزان و جلوگیری از تنبیه بدنی آنها برنامه‌ای دارید؟ گفت: ما به شدت دنبال حقوق دانش‌آموزان هستیم نحوه تعامل معلمان با دانش‌آموزان تنها یکی از حقوق دانش‌آموز است.

او افزود: همانطور که من تاکنون هم موضع گرفته بودم ما به شدت با بحث تنیبه بدنی دانش‌آموزان مخالفیم و تا جایی که ممکن بوده طبق ضوابط قانونی جلوی این کار را گرفته‌ایم اما باید توجه داشته باشیم که تعداد موارد تنبیه بدنی دانش آموزان چندان قابل توجه نیست. اگرچه این کار اساساً نادرست است اما بین ۸۰۰ هزار نفر معلم فرهیخته تعداد انگشت‌شماری هستند که این اعمال را انجام می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با همه اینها موضوع تنبیه بدنی دانش‌آموزان نباید ادامه پیدا کند. ما در هر موردی که تنبیه بدنی اتفاق افتاده است افراد را خواسته‌ایم و برای آنها پرونده تشکیل داده‌ایم و به کمیته انضباطی آنها را معرفی کرده‌ایم و در برخی موارد هم برخی معلمان تعلیق شده‌اند.

او در پاسخ به این سوال که از مدتی که در راس وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته‌اید چند مورد برخورد با این معلمان خاطی داشته‌اید گفت: فکر می‌کنم از زمانی که من وزیر آموزش و پرورش شده‌ام با حدود چهار معلم خاطی در مورد تنبیه بدنی دانش‌آموزان برخورد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز