خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رییسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب:

سعید جلیلی خروجی جمنا را بر خود حجیت نمی‌داند/ تعهد نامزدها برای استفاده از تیم معرفی شده جبهه در دولت خود

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۲۸۳

عضو هیات رییسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: سعید جلیلی پس از چندین جلسه رسمی و غیر رسمی اعلام کرد خروجی جبهه نیروهای مردم را بر خود حجیت نمی‌داند و در صورت کاندیداتوری در چارچوب مکانیسم و تصمیمات جبهه مردمی نیروهای انقلاب عمل نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی محمدی صبح امروز در مجمع عمومی دوم جبهه نیروهای مردمی انقلاب به بیان گزارشی از فعالیت  هیئت رییسه شورای مرکزی این جبهه پرداخت و گفت: با توجه به آنکه فقط یک نفر از ۱۰ کاندیدای منتخب مجمع اول، یعنی سعید جلیلی، از پذیرش سازوکار و مکانیسم جبهه امتناع کرد، نام وی از فهرست کاندیداهای معرفی شده به مجمع دوم حذف و نام محسن رضایی که نفر یازدهم منتخب مجمع اول بود، به فهرست اضافه شد.

عضو هیات رئیسه جمنا خطاب به حضار ادامه داد: همانطور که در تعرفه های رای قابل مشاهده است، ۱۰ نفر از منتخبان مجمع اول که سازوکار و مکانیسم جبهه را نیز پذیرفته بودند معرفی می شوند و مجمع فعلی از میان آنها ۵ کاندیدا را برخواهد گزید. این ترکیب ۱۰ نفره به استحضار و تایید هیئت محترم امنای جبهه رسیده است.

او با بیان اینکه تمامی ۱۰ کاندیدای فعلی متعهد شده‌اند به تصمیم شورای مرکزی در این باره که چه تعداد از منتخبان پس از این مجمع در انتخابات ثبت نام کنند، چه تعداد در مناظرات حاضر شوند و نهایتا کاندیدای نهایی چه کسی باشد، پای بند باشند، اظهار کرد: کاندیداها متعهد هستند در تشکیل تیم آینده دولت خود با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و تیم معرفی شده از سوی آن همکاری و هماهنگی کنند.

محمدی با بیان اینکه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب  تا آخر شب ۱۶ فروردین ۹۶ با کاندیداهای مجمع اول برای معرفی در مجمع دوم مذاکره کرده است، گفت:  مهرداد بذر پاش در آخرین مذاکرات اعلام کرد تصمیمی قطعی برای نامزدی نگرفته است اما در صورت حضور درچارچوب سازوکار جبهه مردمی رفتار می کند و میثاق نامه جبهه را به طور مکتوب امضا کرده است.

عضو هیات رییسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره تلاش‌ها برای مذاکره با سعید جلیلی گفت:  تاکنون با ایشان سه جلسه رسمی و چندین جلسه غیررسمی برگزار شد که اعلام کرد خروجی جبهه  نیروهای مردم را بر خود حجیت نمی‌داند و در صورت کاندیداتوری در چارچوب مکانیسم و تصمیمات جبهه مردمی نیروهای انقلاب عمل نخواهند کرد.

او درباره مذاکره با حمید رضا حاجی بابایی دیگر نامزد این جریان گفت: حاجی‌بابایی پیش از مجمع اول میثاق نامه را به صورت مکتوب امضا کرد و متعهد شد در صورت کاندیداتوری در چارچوب سازو کار جبهه پیش رود. محسن رضایی نیز میثاق ‌نامه را امضا و اعلام کرده در صورت کاندیداتوری  متعهد  به سازو کار جبهه است

محمدی درباره نامزدی حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در لیست افراد مورد نظر جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: ایشان از ابتدا نسبت به نامزد شدن امتناع داشت اما همواره از جبهه و فرآیندها و سازوکار آن حمایت می کرد. پس از اعلام نظر مجمع اول وی از امتناع خود صرف نظر کرد و کاندیداتوری خود را محل تامل دانست. در آخرین مذاکره حجت الاسلام رییسی گفته است که من هنوز تصمیم قطعی برای نامزدی نگرفته ام اما با توجه به رای جبهه، مطالبه مردم و نظر بسیاری از شخصیت ها در صورتی که قصد کاندیداتوری داشته باشم حتما طبق سازوکار جبهه عمل می کنم و رای این مجمع در تصمیم نهایی من تاثیر خواهد داشت. همچنین وی با ارائه مکتوبی به هیئت رییسه جبهه سازوکار و شرایط جبهه را پذیرفته است.

 او ادامه داد: علیرضا زاکانی نیز پیش از مجمع اول در دیدار با هیئت موسس جبهه، میثاق نامه را به طور مکتوب امضا و اعلام کرد در صورت کاندیداتوری از سازوکار و شروط جبهه تبعیت خواهد کرد. سید عزت‌الله ضرغامی نیز میثاق نامه را به طور مکتوب امضا و اعلام کرده در صورت کاندیداتوری از سازوکار و شروط جبهه تبعیت خواهد کرد.

عضو هیات رییسه شورای مرکزی جمنا به مذاکره با پرویز فتاح برای حضور در این سازوکار انتخاباتی اشاره کرد و گفت: فتاح در آخرین مذاکره اعلام کرده است که سازوکار جبهه را کاملا قبول دارد. وی میثاق نامه جبهه را امضا کرده و گفته است که از هیچ کمکی به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مضایقه نخواهد کرد. در عین حال وی تاکید کرده که تصمیمی برای کاندیدا شدن ندارد اما اگر بخواهد به عرصه انتخابات ریاست جمهوری ورود پیدا کند حتما سازوکار جبهه را قبول دارد و طبق آن عمل خواهد کرد.

محمدی ادامه داد: رستم قاسمی نیز پیش از مجمع اول در دیدار با هیئت موسس جبهه، میثاق نامه را به طور مکتوب امضا و اعلام کرد در صورت کاندیداتوری از سازوکار و شروط جبهه تبعیت خواهد کرد.

این عضو هیات رییسه شورای مرکزی جمنا درباره رایزنی با قالیباف نیز اعلام کرد: محمدباقر قالیباف روز ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ طی نامه ای به شورای مرکزی اعلام کرد که درخواستی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نداشته و ندارد اما در صورت ثبت نام در چارچوی سازوکار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عمل خواهد کرد.

 محمدی افزود: لی نیکزاد نیز طی نامه ای به هیئت رییسه اعلام کرد که سازوکار و شرایط جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را قبول دارد و در صورت کاندیداتوری طبق آن عمل خواهد کرد. علیرضا زالی نیز پس از مجمع اول طی نامه ای از حضور در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز