خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در جلسه شورای اداری خوزستان:

راه مقابله با توطئه‌ها حضور به موقع مردم در صحنه‌های مختلف است

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۲۷۲

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طرح ها و برنامه های سال ۹۶ را به زودی تدوین و نهایی خواهد کرد گفت: برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید اشتغال همه باید پای کار بیایند و هر کس که دلسوز کشور است و می خواهد برای جوانان کاری کند باید نقش خود را در اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان خوزستان که با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد با اشاره به دو انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: انتخابات پیش رو بسیار پراهمیت و حضور مردم بسیار تعیین کننده است.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری تغییرات و تحولات در عرصه بین المللی و روی کار آمدن افراد تند رو در آمریکا و اروپا خاطر نشان کرد: از اتفاقات به وقوع پیوسته بوی توطئه های گسترده برای منطقه استشمام می شود.

وی افزود: مسائل منطقه و درگیری ها در کشورهایی نظیر عراق، سوریه، یمن و کشورهای حاشیه خلیج فارس این هشدار را به ما می دهد که باید از نظام و کشور با دقت، تدبیر و عقلانیت حفاظت کنیم.

جهانگیری ادامه داد: بی تردید هدف اصلی از ایجاد گروه های تکفیری در منطقه ناامن کردن ایران بود که خوشبختانه با هوشیاری مردم، درایت و تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش های وسیع نیروهای مسلح و امنیتی کشور، جمهوری اسلامی ایران امروز کانون امنیت و ثبات در منطقه است.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: اینکه کشورهای اطراف ایران با درگیری و گروه های تکفیری و تروریستی مواجه هستند و در میان آنها ایران از امنیت مطلوبی برخوردار است دستاورد کوچکی نیست و راه شکر گزاری این نعمت الهی و نیز راه مقابله با توطئه های گسترده دشمنان، حضور به موقع مردم در صحنه های مختلف است.

وی با اشاره به سخنان ابتدایی رییس جمهور جدید آمریکا و پاسخ مقام معظم رهبری به این سخنان خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به زیاده گویی های ترامپ فرمود که مردم ایران در ۲۲ بهمن سال ۹۵ پاسخ این سخنان را خواهند داد و حضور گسترده و چشمگیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بسیاری از توطئه ها را خنثی کرد.

جهانگیری همچنین با تاکید بر اینکه انتخابات های پیش رو از حساسیت فراوانی به لحاظ مسائل منطقه ای و بین المللی برخوردار است گفت: وظیفه نخبگان جامعه و آحاد مردم است که زمینه حضور پرشور در این انتخابات را فراهم کند.

معاون اول رییس جمهور افزود: تک تک مسئولین کشور وظیفه دارند تلاش کنند تا مردم نسبت به آینده کشور بدبین نشوند. البته کشور با مشکلاتی مواجه است اما ایران کشوری بزرگ با ظرفیت های فراوان است که می تواند از این مشکلات عبور کند. متاسفانه عده ای چون خودشان کوچک هستند می خواهند کشور را نیز کوچک جلوه دهند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های متعدد ایران نظیر نیروی جوان تحصیلکرده، منابع سرشار نفت و گاز و تدبیر و درایتی که در نظام مدیریتی کشور حاکم شده است تصریح کرد: همه این ظرفیت ها در سایه رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری شرایطی را ایجاد کرده است که جریان های سیاسی فهیم کشور علیرغم اختلاف نظرهای موجود، زمانی که پای منافع ملی در میان باشد، با اتحاد و یکپارچگی و انسجام حضور دارند.

جهانگیری با یادآوری اینکه حتی کشورهای پیشرفته با اقتصادهای برتر نیز دارای برخی مشکلات اقتصادی هستند اظهار داشت: در سال گذشته با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، همه برای اجرای اقتصاد مقاومتی پای کار آمدند و دستاوردهای بسیار درخشانی در سال ۹۵ حاصل شد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: متاسفانه عده ای تلاش می کنند دستاوردها را کوچک جلوه دهند اما آمارها در بخش های مختلف اقتصادی نشانگر تحول و دستاوردهای بزرگ است.

وی افزود: برخی تصور می کنند که کمک کردن به مردم تنها از طریق پرداخت پول نقدی به آنها میسر است. البته اگر لازم باشد باید به برخی اقشار کمک های نقدی البته به صورت محترمانه و شرافتمندانه انجام شود اما دولت تدبیر و امید به جای کمک از طریق پرداخت نقدی با راهکارهایی همچون خرید گندم با قیمت مناسب از گندمکاران و افزایش پرداختی به آنها، به معیشت و درآمد آنها کمک کرد.

جهانگیری همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در بخش نفت و گاز خاطر نشان کرد: در دولت اصلاحات میزان برداشت ایران از میدان مشترک پارس جنوبی با کشور قطر برابر بود اما در سال ۹۲ زمانی که دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز کرد میزان برداشت قطر دو برابر ایران رسیده بود و خوشبختانه با برنامه ریزی و تدابیر اندیشیده شده در سه چهار سال اخیر، میزان برداشت ایران در پایان سال ۹۵ با قطر برابر شد و در سال ۹۶قطعاً میزان برداشت ما از آنها بیشتر خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور گفت: برخی تصور می کنند که غارت پول ملت فقط از طریق افرادی همچون بابک زنجانی انجام می شود اما نوع دیگری از غارت پول مردم این است که با کوتاهی و سوء مدیریت، دارایی ملت بر باد برود.

وی سال ۹۶ را سالی پراهمیت برای رونق تولید و اشتغال زایی دانست و گفت: بیکاری یکی از مشکلات اصلی کشور است چرا که در سال ۸۴ بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران تعداد شاغلین کشور ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود و این رقم در سال ۹۲ نیز تغییری نداشت و معنای آن این است که خالص شغل ایجاد شده از سال ۸۴ تا ۹۲ برابر با صفر بوده است.

جهانگیری با بیان اینکه تولید می تواند منجر به رشد اقتصادی شود، گفت: باید به دنبال تولیدی باشیم که علاوه بر رشد اقتصادی به ایجاد فرصت های شغلی جدید نیز منجر شود.

معاون اول رییس جمهور گفت: استان هایی مانند خوزستان باید در اشتغال زایی نقش ملی ایفا کنند و باید برای حل مسئله بیکاری همه بسیج شویم.

وی با تاکید بر اینکه باید الزامات اشتغال زایی را نیز بپذیریم گفت: یکی از الزامات که در سخنان رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید شد انتصاب مدیران کارآمد در بنگاه های بزرگ اقتصادی است. دارایی مردم در این شرکت ها انباشته شده و باید مدیران کارآمد در این بنگاه ها حضور داشته باشند تا به نحو مطلوب اداره شود.

جهانگیری یکی دیگر از الزامات اشتغال زایی را امنیت سرمایه گذاری عنوان و خاطر نشان کرد: در سال ۹۶ باید به بخش خصوصی احترام گذاشته شود و هیچ دستگاه انتظامی و امنیتی نباید بی دلیل مانع از فعالیت بخش خصوصی شود.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود استان خوزستان را کانون اصلی توسعه ایران و نقطه کلیدی توسعه همه بخش های کشاورزی، صنعتی، پتروشیمی، آب و برق و بنادر توصیف کرد و گفت: مردم عزیز استان خوزستان همانند مردم سایر استان ها در دوران دفاع مقدس رشادت و پایمردی فراوانی از خود نشان دادند.

جهانگیری افزود: استان خوزستان از فرصت ها و ظرفیت های فراوانی برخوردار است که کارکرد ملی دارند و ایجاب می کند که حل مشکلات این استان نیز با نگاه ملی دنبال شود.

وی با یادآوری اینکه مردم استان خوزستان سال گذشته رنج و ناراحتی فراوانی از پدیده ریزگردها متحمل شدند و قطع آب و برق در برخی مقاطع به این مشکلات افزود که باید از مردم بخاطر صبر و تحمل این مشکلات قدردانی کنیم و هرچه برای این مردم صبور و عزیز تلاش کنیم باز هم کم است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اقدامات صورت گرفته و برنامه ریزی انجام شده برای مقابله با ریزگردها گفت: البته این طرح زمان بر است و اجرای کامل آن نیازمند صبر است تا بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم و مردم استان دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.

جهانگیری همچنین با اشاره به مصوبه دولت برای حل برخی مشکلات استان گفت: در مصوبه ای که اخیراً به تصویب رسید و ابلاغ شد ۱۱ هزار میلیارد تومان برای طرح های آب و برق و فاضلاب استان اختصاص پیدا کرد و مقرر شد ساماندهی رود کارون نیز در طول برنامه ششم با جدیت دنبال شود و کارخانه هایی که پساب و فاضلاب آنها به کارون وارد می شود موظف شده اند که در برنامه زمان بندی مشخص این وضعیت را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه طرح زیر کشت بردن ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان های خوزستان و ایلام در سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۴ به استان خوزستان به تصویب رسید گفت: تا سال ۹۲ فقط ۶۵ هزار هکتار از این اراضی به زیر کشت رفت اما هیچکس این کم کاری را زیر سوال نمی برد. هم اکنون با تلاش های دولت تدبیر و امید ۲۵۰ هزار هکتار از این اراضی اجرا شده و عده ای انتقاد می کنند که چرا دولت همه ۵۵۰ هزار هکتار را اجرا نکرده است.

در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی هم گزارشی از برنامه ریزی های انجام شده توسط این وزارتخانه برای درخت کاری و اجرای طرح مقابله با ریزگردها ارائه کرد و به تشریح برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح ها و پروژه های کشاورزی در استان خوزستان پرداخت.

استاندار خوزستان و برخی مدیران استان و نیز نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و پیشنهاداتشان را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز