خبرگزاری کار ایران

العبادی:

ترکیه و ایران نگران رویدادهای «کرکوک» هستند

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۸۴۴

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که به‌دنبال برافراشته شدن پرچم اقلیم کردستان عراق بر فراز نهادهای دولتی کرکوک، ایران و ترکیه از رویدادهای این شهر ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از الفجر، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، سه‌شنبه شب در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد گفت: «بعد از اقدام استانداری کرکوک به برافراشتن پرچم اقلیم کردستان بر فراز نهادهای دولتی، دو روز پیش نخست‌وزیر ترکیه (بن‌علی ییلدریم) با من تماس گرفت و نگرانی کشورش را درباره رویدادهای کرکوک و نگرانی‌اش از بی‌ثباتی در این شهر را ابراز کرد.»

العبادی افزود:‌ «ایران و ترکیه نگران رویدادهای کرکوک هستند و ما عراقی‌ها بایستی برای حل مشکلات‌مان همکاری کنیم.»

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد:‌ «تلفنی از استانداری کرکوک خواستم که پرچم کردستان را از بالای نهادهای دولتی در کرکوک پایین بیاورد.»

وی از استانداری کرکوک خواست برای حفظ وحدت در کرکوک، فقط پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های دولتی این شهر نصب کنند.

پیش از این، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه  از دولت اقلیم کردستان خواست که پرچم خود را در شهر کرکوک پایین بیاورد و هشدار داد اگر این کار را نکند مناسبات دو طرف لطمه خواهد خورد.

کرکوک یکی از مناطق عراق است که مالکیت و کنترل آن مورد اختلاف است و جمعیت آن ترکیبی از کردها، اعراب و ترکمان‌ها و اقلیت مسیحی‌هاست.

اعضای شورای محلی کرکوک ماه گذشته رای دادند تا پرچم اقلیم کردستان در این شهر به اهتزاز در آید.

نیروهای پیشمرگه کرد در اواسط سال ۲۰۱۴ همزمان با هجوم گروه تروریستی داعش به شمال عراق که بخش گسترده‌ای از خاک این کشور را تصرف کرد، کنترل کرکوک را به دست گرفتند.

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز