خبرگزاری کار ایران

در دیدار آندری پیلدگوویچ؛

ظریف: روابط با لتونی در تمامی زمینه‌ها در حال پیشرفت است

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۳۱۸

وزیر امور خارجه با اشاره به سفر برخی مقامات ایران به لتونی در سال‌های اخیر گفت: روابط با لتونی در تمامی زمینه‌ها رو به جلو و پیشرفت است.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف بعداز ظهر امروز در دیدار «آندری پیلد گوویچ» قائم‌مقام وزیر امور خارجه لتونی با بیان این مطلب افزود: فرصت‌های خوبی هم برای دو کشور وجود دارد و لذا می‌بایست زمینه همکاری‌ها در بخش‌های دیگر چه دولتی و چه در حوزه خصوصی را نیز تقویت کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به وجود ظرفیت‌های مختلف بین دو کشور برای توسعه همکاری‌های دوجانبه به ویژه در بخش‌هایی همچون کشاورزی، آمایش فراسرزمینی و حمل و نقل را از جمله فرصت‌های مناسب برای توسعه همکاری‌ها بین دو کشور برشمرد.

ظریف همچنین تاکید کرد: سطح همکاری‌ها بین دو کشور نشان می‌دهد امکان توسعه روابط بین طرفین وجود دارد.

پیلد گوویچ قائم‌مقام وزیر امور خارجه لتونی نیز در این دیدار خواستار توسعه همکاری‌ها در بخش‌هایی همچون حمل و نقل جاده‌ای، کشتیرانی و نیز حمل و نقل هوایی بین لتونی و کشورمان شد و افزود: شرکت‌های لتونیایی مشتاقانه در انتظار توسعه روابط به‌ویژه در بخش حمل و نقل زمینی در مسیر کریدور شمال به جنوب که جمهوری اسلامی ایران نیز از قضا در این مسیر قرار دارد، هستند.

توسعه همکاری‌ها در بخش‌هایی همچون گردشگری و آموزش زبان فارسی از جمله دیگر زمینه‌های مورد علاقه همکاری با ایران که از سوی قائم مقام وزیر امور خارجه لتونی مورد اشاره قرار گرفت.

قائم‌مقام وزیر امور خارجه لتونی با اشاره به سفر تعداد قابل توجهی از مقامات و کمیسیونرهای اروپایی به کشورمان اظهار داشت: سفر مقامات اتحادیه اروپایی به ایران نشانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری با اروپا دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز