خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری کل استان مرکزی :

سال گذشته ۵۰ هزار و ۵۲۲ پرونده در شورای حل اختلاف مختومه شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۰۵۵

معاون دادگستری کل استان مرکزی گفت: ۱۱۰۴۹ فقره پرونده منجر به مصالحه شده به طوری که شاهد رشد ۲۸% صلح و سازش نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‏ایم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام غلامرضا جلالی،  با اشاره به آمار پرونده های مختومه در شوراهای حل اختلاف استان مرکزی گفت: آمار پرونده‎های مختومه در سال گذشته به تعداد ۵۰۵۲۲ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۲ درصدی داشته است.

معاون دادگستری کل استان مرکزی ادامه داد:  ۱۱۰۴۹ فقره پرونده منجر به مصالحه شده  به طوری که شاهد رشد ۲۸% صلح و سازش نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‏ایم که به این ترتیب نسبت مصالحه به کل قابل سازش ۳۴% و به کل مختومه ۲۲% بالغ می‎شود.

او  اضافه کرد: اجرای سیستم پرسنلی متمرکز مرکز شوراها در استان مرکزی و ورود اطلاعات کل پرسنل شوراها به سامانه، ساماندهی کارکنان بر اساس ابلاغ های جدید در قالب سیستم متمرکز و با رعایت دستورالعمل‎های ابلاغ در بخش اعضاء کارکنان اداری قضات، همکاران دادگستری از اقدامات انجام گرفته در سال گذشته است.

او همچنین از  اتصال تمامی حوزه های قضایی به سیستم های pos خبر داد و گفت: این امر در جهت انضباط بخشی به امور درآمدهای شورا و نیز تسهیل در امور ارباب رجوع در عدم ضرورت مراجعه مردم به بانک صورت گرفت.

حجت‎الاسلام جلالی افزود: ارتقاء سخت افزار در اختیار شعب شورا با هدف افزایش سرعت و تسریع در کار ارباب رجوع و رسیدگی به پرونده‎ها و کار آمدی بهتر نیروی انسانی شعب، نظارت و بازرسی و آموزش از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

او با اشاره به بازرسی از تمامی شعب شوراهای حل اختلاف گفت: این اقدام  با هدف نظارت بر عملکرد متضمن انتقال آموزشهای لازم به کارکنان با هدف کاهش خطاها و ارتقاء دانش و مهارت انجام شد.

او در پایان خاطرنشان کرد: همچنین نظارت پیگیری بر برگزاری دوره های آموزشی و ابلاغ نکات حفاظتی، آموزشی و نظارتی نیز از دیگر برنامه های اجرا شده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز