خبرگزاری کار ایران

همراه وزیر جهادکشاورزی و استاندار تهران؛

جهانگیری از مراکز کشاورزی و صنعتی رباط کریم بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۱۸۶

معاون اول رییس‌جمهور از چند مرکز کشاورزی و تولیدات صنعتی در شهرستان رباط کریم بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در جریان سفر به شهرستان رباط کریم همراه وزیر جهادکشاورزی و استاندار تهران، از مرکز بیوتکنولوژی دکتر رستگار، شرکت کشت زعفران، شرکت نوین آبزیان ستاره آسیا و نمایشگاه تولید مبل رباط کریم بازدید کرد.

مجموع سرمایه‌گذاری مرکز بیوتکنولوژی دکتر رستگار ٥٠ میلیارد ریال و ظرفیت تولید این مرکز یک میلیون اصله نهال کشت بافتی و ٥٠٠ هزار شاخه گل رز است. فاز اول این مجموعه که به تولید گل های رز شاخه بریده هلندی اختصاص دارد از آبان ماه ١٣٩٠ فعالیت خود را آغاز کرده است.

این مرکز با رویکرد اصلی کشت بافت گل های زینتی، گیاهان دارویی و پایه های رویشی درختان میوه دانه دار و هسته دار به عنوان فاز دوم پروژه در بهمن ١٣٩١ راه اندازی شده است. میزان اشتغال‌زایی این مرکز ٧٠ تن به صورت مستقیم و١٠٠٠ تن به صورت غیر مستقیم است.

در شرکت کشت زعفران شهرستان رباط کریم نیز در حال حاضر سطح زیر کشت این محصول، حدود ٨٠ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت تا پایان برنامه پنج ساله ششم به حدود ٨٠٠ هکتار افزایش یابد. ارزش تولید سالانه در این مرکز سالانه ٢٨ میلیارد ریال است و میزان اشتغال‌زایی آن به‌طور مستقیم١٠٠ تن است.

فعالیت مرکز پرورش ماهیان زینتی شرکت نوین آبزیان ستاره آسیا نیز در زمینه تولید و پرورش انواع ماهیان زینتی است و همچنین در زمره برترین تولیدکنندگان ایران قرار دارد. مساحت کل این مجموعه ١٣٧٣٢متر مربع و میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این پروژه٤٠میلیارد ریال و میزان اشتغال‌زایی آن ٢٥ تن به‌صورت مستقیم و ١٠٠ تن به صورت غیرمستقیم است.

نمایشگاه مبل رباط کریم هم که با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی ایجاد شده، تولیدات کارگاه‌های مبل شهرستان رباط کریم و شهرهای اطراف را به‌طور مستقیم در معرض دید و خرید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

این نمایشگاه در زمینی به مساحت ١٢ هکتار طراحی و ساخته شده و فاز نخست آن در ٨ هزار متر مربع مورد بهره برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز