خبرگزاری کار ایران

آغاز گمانه‌زنی درباره آخرین فهرست مورد حمایت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۱۷۹

با پایان زمان ثبت‌نام نامزدهای حضور در انتخابات شورای‌شهر تهران گمانه‌زنی درباره آخرین فهرست مورد حمایت دو جریان اصلی کشور آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، هر چند تا پایان زمان بررسی صلاحیت داوطلبان بعید به‌نظر می‌رسد فهرست‌های اصلی نهایی شود اما براساس آخرین اظهارات تصمیم‌گیران ارشد این دو جریان به‌نظر می‌رسد اصولگرایان با فهرستی تحت عنوان «خدمت» با محوریت مهدی چمران و حضور پرشمار اعضای همفکر فعلی شورا و ورزشکاران و هنرمندان پا به عرصه خواهند گذاشت.

هر چند بعید به‌نظر می‌رسد جبهه پایداری به صورت مستقل فهرست بدهد اما اصولگرایان منتقد «جمنا» نیز در حال تدارک افراد صاحب رأی و شناخته شده برای ارائه فهرست هستند.

از جریان اصلاح‌طلب نیز اخبار دریافتی حاکی از آن است که برخی اصلاح‌طلبان که سودای ریاست‌جمهوری نیز دارند دنبال ارائه فهرست مستقل از منتخبان شورای‌عالی هستند که البته تجربیات گذشته میزان اثرگذاری این اقدامات را به‌وضوح نشان داده است.

از فهرست شورای‌عالی اصلاح‌طلبان نیز که مورد حمایت جریانات اصلی این جناح است خبر می‌رسد حضور محسن هاشمی و حجت‌الاسلام نقویان در این فهرست تقریبا قطعی است و از میان اعضای فعلی شورای‌شهر احتمالا ۵ تا ۷ نفر حضور خواهند داشت که شانس محمد حقانی،  محسن سرخو و احمد حکیمی‌پور بیش از بقیه است.

از سوی دیگر حضور فاطمه دانشور نیز در بلوک زنان و جوانان مورد بررسی واقع خواهد شد. شهربانو امانی، فاطمه راکعی، زهرا صدراعظم نوری، زهرا نژادبهرام، فاطمه مقیمی و زهرا بهروزآذر از دیگر زنانی هستند که اقبال بیشتر برای حضور در فهرست نهایی دارند.

با توجه به تاکید شورای‌عالی اصلاح‌طلبان مبنی بر حضور پر رنگ زنان و جوانان در فهرست، احتمالا ۷ تا ۹ نفر از این بلوک انتخاب خواهند شد. محی‌الدین فاضلیان، مهدی نادمی، امیر آریا زند، یاشار سلطانی، سجاد سالک، مهدی فرنیان و حسین نقاشی از مشهورترین جوانان ثبت‌نام کننده در این دوره انتخابات هستند.

از سوی دیگر سید محمود میرلوحی، سید حسن رسولی، افشین حبیب‌زاده، محسن مهرعلیزاده، علی صوفی، محمدجواد حق‌شناس و مجید فراهانی مورد حمایت بسیاری از گروه‌ها و اعضای شورای‌عالی اصلاح‌طلبان هستند که پیش‌بینی می‌شود ۴ تا ۵ نفر از آنها انتخاب شوند.

در میان ثبت‌نام کنندگان حسن خلیل‌آبادی، داود عسگری و راوندی نیز سهمیه شهر ری محسوب می‌شوند که چنانچه براساس روال‌های قبلی عمل شود یکی از این سه نفر در فهرست نهایی حضور خواهند داشت.

با این اوصاف اصلاح‌طلبان به شرط تایید و عبور از فیلترهای نظارتی حدود ۴۰ داوطلب اصلی و حائز شرایط خواهند داشت که می‌بایست فهرستی از آنها را انتخاب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز