خبرگزاری کار ایران

دبیر کل حزب ندای ایرانیان:

قالیباف شهر سوخته را تحویل شورای شهر بعدی می‌دهد/ انتخابات عرصه حلوا پخش کردن نیست

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۶۰۸

دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: قالیباف شهر سوخته را تحویل شورای شهر و شهرداری بعدی می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی بعد از ثبت نام در انتخابات شورای شهر تهران در نشست خبری اظهار داشت: تخصص اصلی من مدیریت کنترل پروژه‌ها است، به طوری که ۸ سال در برخی پروژه‌های عسلویه مدیر پروژه بودم و در حال حاضر در دانشگاه تهران و علم و صنعت مدیریت پروژه را تدریس می‌کنم.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه یکی از معضلات شهر تهران فقدان نظارت موثر و کنترل پروژه است، افزود: شهر تهران امروز با مشکل اصلی کمبود منابع رو به رو است و ۷۰ درصد منابع از فروش تراکم به دست می آید.

فراهانی با بیان این مطلب که تهران با جذب سرمایه گذار برای پروژه های موثر با مشکل رو به روست، گفت: در دنیا پروژه ها توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی تشویق می‌شوند شما در تهران کدام پروژه را سراغ دارید که از این طریق درآمد کسب کند؟

او بیان کرد: در شهر کوچکی مانند کوالالامپور برای مجموعه‌های گردشگری و تفریحی، سرمایه‌گذاری داخلی و بین‌المللی شده است و همان عامل جذب توریسم شده است در حالی که اساس مدیریت شهری در اینجا اعتقادی به جذب سرمایه گذاری ندارد.

فراهانی با تاکید بر بحث ضرورت نظارت و کنترل پروژه ها در شهر تهران، گفت: در حال حاضر در شهر تهران ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری به پیمانکاران است؛ این در حالیست که کل بودجه ۹۶ شهرداری تهران، ۱۷ هزار میلیارد تومان است و این سوال وجود دارد که این بدهی از کجا باید تامین شود؟

دبیر کل حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه قالیباف شهر سوخته و زمین سوخته را تحویل شورای شهر و شهرداری بعدی می‌دهد، ادامه داد: اولین بحران شهرداری حجم عظیم بدهکاری به پیمانکاران است. این موضوع در هر دادگاهی قابل بررسی است؛ در جای دیگر یک هزارم این ملبغ بدهی زندان دارد.

او با تاکید بر بحث ضرورت جوانگرایی، گفت: در دنیا حتی کشورهایی که مشکل نسلی دارند و متوسط سن نسلی بالای ۵۰ سال است، در مدیریت شهری از جوان‌ها استفاده می‌کنند. جوانان نسل انقلاب ول کن ماجرا و دست بردار نیستند و ۴۰ سال است که بر سر کار هستند و حاضر نیستد اجازه دهند که حجم عظیم این جوانان و متخصصان کار را برعهده بگیرند.

فراهانی به وضعیت ثبت نام کاندیداها اشاره کرد و گفت: بنده ۳ ساعت است که برای ثبت نام در ستاد حضور دارم و کار به صورت دستی صورت می‌گیرد. در حالی که در دنیا تمام کارها به صورت الکترونیکی صورت می گیرد. در حال حاضر حجم عظیمی از نیروی انسانی در اینجا حضور دارد. ذهن ما ذهن قدیمی و ذهن ۴۰ سال پیش است و سیستم اداره کشور برای ۴۰ سال پیش است.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان ادامه داد: باید فکری کرد تا جوان متخصص و به روز و مدرن که با وضعیت اداره کشور آشنا باشد، و تجربه تخصصی خوبی دارند، روی کار بیایند.

فراهانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه آیا قرار است افرادی که از طرف حزب ندا ثبت نام می‌کنند، لیستی جدا بدهند یا از طرف شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان حضور پیدا خواهند کرد؟ گفت: به هر حال ما جوانان مجرب را تشویق کردیم که در شهرهای مختلف ثبت نام کنند به همین دلیل حضور تعداد زیادی از ثبت نام کنندگان مهمترین پیامش، ضرورت تثبیت حضور جوانان در مدیریت شهری است و به این معنا نیست که لیست مستقل بدهیم بلکه به این واسطه می خواهیم شایستگانی را در این عرصه بشناسانیم.

او افزود: چرا فقط کسانی که سال‌ها در مدیریت شهر یا شورا حضور داشتند، دوباره پای صندوق بیایند؟ سهمیه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان به هیچ عنوان در لیست نهایی بر مبنای سهمیه دادن به احزاب نیست بلکه ما ملاک ها و شاخص هایی را مد نظر قرار دادیم و هر فردی که شایستگی داشته باشد، می تواند اعلام آمادگی کند.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه احساس وظیفه می کنیم که باید شهر را نجات دهیم، گفت: شهر متعلق به مردم  است و این وضعیت بحرانی را نباید رها کرد. بنده در مدیریت پروژه های شهری حرف برای گفتن دارم. در عین حال که به گذشته انتقاد داریم ولی برنامه داریم که وضعیت را بهتر کنیم. شهروندان شایسته وضعیت فعلی نیستند.

فراهانی با بیان اینکه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان تصویب کرد که روحانی کاندیدای اصلاح طلبان در ریاست جمهوری است، گفت: البته این بدین معنا نیست که شورا تاکید کرده باشد که هیچ کس دیگری در کنار روحانی کاندید اصلاح طلبان حضور پیدا نمی‌کند. روحانی در مقابل تعداد بسیار زیادی از نیروهای مخالف در جامعه قرار دارد و عرصه انتخابات عرصه حلوا پخش کردن نیست. ۱ نفر در مقابل ۱۰ در حال مناظره است و هر کدام وضعیت دوره روحانی را بی کفایت قلمداد می‌کند.

فراهانی درباره لزوم استفاده از کاندیدای پوششیی در کنار روحانی ادامه داد: حضور کاندیداهای پوششی لازم است تا بتوانند در عرصه مناسبات انتخاباتی هر کدام از زاویه‌ای تفکر اصلاحات را تبیین کنند و دوم اینکه باتوجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن عرصه انتخابات که مهمترین نمونه و مثال آن ردصلاحیت آیت الله هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری پیشین بود، از بروز اتفاقات غیرمترقبه جلوگیری کنند.

او اضافه کرد: نمی‌توان تمام تخم مرغ‌ها را در یک سبد گذاشت. بنابراین باید دیگر کاندیداها نیز اعلام آمادگی کنند که درصورتی که به هر دلیلی روحانی در دقیقه نود از صحنه خارج شد، از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور صادق خرازی به عنوان کاندیدای پوششی گفت: با آقای خرازی هم درحال مذاکره هستیم که هنوز قانع نشده‌اند.

او درباره لزوم استفاده از ظرفیت زنان و جوانان در لیست اصلاح طلبان یادآور شد: قطعا اگر بنده به حق یا ناحق در لیست اصلاح طلبان قرار نگیرم، از لیست خارج می‌شوم و اطلاعیه می‌دهم و از نظر شورایعالی حمایت می‌کنم اما این به معنای آن نیست که از حق جوانان بگذریم.

او گفت: قرار است رنج سنی موردنظر شورایعالی برای جوانان را مشخص کنیم که به زودی در هفته های آتی این مسئله اعلام می‌شود.

دبیرکل حزب ندای ایران یادآور شد: به شدت نیاز داریم که سن مدیریت در کشور پایین بیاید. مطالبه اصلی ما از دولت این است که بگویند برنامه‌شان برای کاهش سن مدیریتی کشور چیست.

او در پاسخ به سوالی درباره املاک نجومی و استخدام‌های متروی تهران گفت: به دوستان قول می‌دهم اگر وارد شورای شهر شوم، قطعا فسادهای این دوره را پیگیری می‌کنم.

او تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که شورای شهر فاقد نهاد نظارتی برای حسابرسی‌های مالی است.

فراهانی یادآور شد: چرا شورای شهر ما دیوان محاسبات محلی ندارد و تشکیل این دیوان از مهمترین مطالبات ماست تا بتوانیم به شکل سیستماتیک از فساد جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز