خبرگزاری کار ایران

صوفی در جمع خبرنگاران:

دوست و دشمن اعتراف می‌کنند که خاتمی پاک‌ترین دولت پس از انقلاب را داشته است

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۵۷۸

وزیر تعاون دولت اصلاحات گفت: امروز دوست و دشمن می‌گویند که دولت خاتمی پاک‌ترین دولت پس از انقلاب بوده نگاه ما اصلاح‌طلبان به مردم است نه به قدرت. ما به دنبال حفظ قدرت نیستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در روز آخر ثبت‌نام شورای شهر علی صوفی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های خود اظهار داشت: من کارمند مخابرات بودم و در سال ۵۰ بعد از دیدن دوره تکنسینی در شرکت زیمنس کار خود را در رشت شروع کردم بعد از پایان وزارت خود در دولت اصلاحات بازنشسته شدم و امروز سمتی ندارم.

وزیر تعاون دولت اصلاحات ادامه داد: ما معتقدیم فرصتی باید به جوانان داده شود بر همین اساس ۵۰ درصد از لیست به عنوان سهمیه این قشر برای ما در نظر گرفته شده است. قبل از انقلاب ما انجمن شهر داشتیم و امور شهرداری‌ها و روستاها به عهده این انجمن‌ها بود اما پس از انقلاب بعد از انحلال انجمن شهرها استاندارن مسئول امور شهری شدند.

وی ادامه داد: تجربه‌گرایی و  استفاده از زنان در برنامه امروز اصلاح‌طلبان وجود دارد و شورای سیاست‌گذاری به عنوان متولی انتخابات شورای شهر تصمیم گرفته ۵۰ درصد را برای جوانان و زنان و ۵۰ درصد دیگر را برای افراد با تجربه در نظر بگیرد.

صوفی گفت: تهران مشکلات اساسی دارد و احزاب هم نتوانستند برای آنها کاری بکنند زیرا کشور به صورت سیستماتیک اداره نمی‌شود این یعنی هیچ چیزی در سر جای خودش قرار ندارد که وضعیت امروز تهران اینگونه است.

وی ادامه داد: سیستم حمل و نقل آسان، هوای پاک و فضای مناسب جزو حقوق شهروندان است امروز تهران به هم ریخته است و هیچ برنامه جامعی برای این شهر وجود ندارد. ما اگر می‌خواهیم به صورت سیستماتیک در تهران جلو برویم، باید یک طرح جامع ۲۰ ساله داشته باشیم که در آن وضعیت اتوبان‌ها، معابر، فضای سبز و دیگر ملزومات شهری مشخص شده باشد. اینها جزو حداقل‌های لازم برای شهروندان است هر چند همانطور که رییس‌جمهور گفته‌اند حقوق شهروندی در کشور ما خیلی ملموس نیست.

صوفی تصریح کرد: پاک بودن یکی از اصلی‌ترین شرایط است اگر می‌خواهیم زبانمان دراز باشد باید پاک بود امروز دوست و دشمن می‌گویند که دولت خاتمی پاک‌ترین دولت پس از انقلاب بوده نگاه ما اصلاح‌طلبان به مردم است نه به قدرت. ما به دنبال حفظ قدرت نیستیم. من دوبار برای مجلس ثبت نام کردم و مراجع ۴ گانه من را تایید کردند اما شورای نگهبان من را رد کرد.

صوفی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر حضور اکثریت دو حزب اصلاح‌طلب در انتخابات شورای شهر گفت: مسئول هماهنگی در انتخابات شورای قبل به عهده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بود که نتیجه خوبی از آن حاصل نشد. چون هر حزبی سهمیه داشت. نتیجه آن این شد که شهرداری از دست رفت اما از انتخابات مجلس سازوکار تغییر کرد. خاتمی شورایی تشکیل داد به اسم شورای راهبردی اصلاحات که یک سری موازی‌کاری‌ها پیش آمد و در نهایت شورای عالی سیاست‌گذاری تشکیل شد. در این شورا کار جبهه‌ای آغاز شد استراتژی آن بر مبنای اجماع بود و هیچ حزبی در آن سهمیه ندارد در این انتخابات نیز نهایتا شورای عالی سیاست‌گذاری لیست را می‌بندد اما ممانعتی برای حضور مستقل افراد وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز