خبرگزاری کار ایران

الله‌کرم در نشست خبری:

تحصیل‌کرده‌تر از من در این انتخابات وجود ندارد/بنده را شخصیتی چماق بر دوش می‌‌بینند/ با یاشار سلطانی همراه می‌شوم

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۵۳۹

رییس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله گفت:‌ من هم دستی در مهندسی دارم و هم دکتری مدیریت که شما هرگز فکرش را نمی‌کردید. بلکه بنده را شخصیتی چماق بر دوش می‌‌بینند.

حسین الله‌کرم پس از ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر تهران در نشست خبری گفت: شما خبرنگار سیاسی هستید و بنده را عضوی از انصار حزب‌الله می‌دانید که فرضا از کوی دانشگاه تا مسائل مربوط به ۸۸ دخالت داشته‌ام اما اگر در ۸۸ حضور داشتیم، خیابان‌ها را آتش نزدیم.

او ادامه داد: اگر به اشرافی‌گری آقای هاشمی و برخی ساختارشکنی‌ها به بهانه توسعه سیاسی در دوره خاتمی اعتراض داشتیم، علم و کتل حسین را آتش نزدیم اما چنین شناختی از بنده وجود دارد.

رییس شورای هماهنگی انصار حزب الله با اشاره به سوابق خود در هشت سال دفاع مقدس، گفت: بنده در یک عملیات شناسایی چهل روز فعالیت کردم که در دنیا سابقه ندارد.

الله‌کرم با بیان اینکه به لحاظ تحصیلاتی شاید در این دوره کسی تحصیلکرده‌تر از من پیدا نکنید، اظهار کرد:  من هم دستی در مهندسی دارم و هم دکتری مدیریت که شما هرگز فکرش را نمی‌کردید. بلکه بنده را شخصیتی چماق بر دوش می‌‌بینند.

او درباره علت حضورش در انتخابات شورای شهر تهران گفت:‌بنده به میدان آمدم چرا که فکر می‌کردم احتمال دارد جریان فتنه بخواهد وارد شورا شود و به این دلیل وارد عرصه شدم. به این دلیل به میدان آمدم که فکر کردم انتخابات یک سنگر است.

او در واکنش به سوال خبرنگاری که از او خواست برنامه‌هایش را برای بهبود وضعیت شهر تهران توضیح دهد، گفت: اگر همه شما بگویید صحبت نکن، حرف نمی‌زنم. کسی که این تریبون را گذاشته، می‌گوید خودت را معرفی کن. شاید از نظر تو معرفی در پنج دقیقه انجام شود و از نظر من فرصت بیشتری بخواهد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: من گذشتم. من اصلاً "نیست"ام. شماها "هست" اید. هست‌ها از نیست سوال کنید.

الله‌کرم در پاسخ به سوالی درمورد ترافیک تهران گفت: اساساً شاهد این هستیم که شهرداری و شورای شهر به تنهایی نمی‌توانند کاری کند؛ چراکه شورای شهر خلاصه شده در شورای شهرداری. بنابر این دو طرح دارم. یک اینکه شهرداری تهران، شورامحور شود و دوم اینکه تهران شورامحور شود.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: رهبر معظم انقلاب گفتد کسی نباید مقابل رای مردم بیاستد، هیچکس در کشورمان در مقابل رای مردم نیست. چرا که مدافعی همچون رهبر انقلاب دارد. مردم هرچه خواستند باید به آن عمل شود اما این رای و خواست باید در چارچوب نظام اسلامی باشد. و تعریف های خاص خود را داریم. به هر حال نظرم این است که جریان فتنه می‌خواهد به صحنه برگردد اما مردم با فتنه مخالفند.

الله کرم در پاسخ به سوال ایلنا درباره احتمال حضورش در لیست اصولگرایان، گفت: بنده با لیست جریان‌های انقلابی به میدان می‌آیم. البته برخی جریان‌ها انقلابی واقعاً انقلابی نیستند.

رییس شورای هماهنگی حزب‌الله در ادامه به تشریح ده فرمانش پرداخت و درباره مبارزه با فسادگفت: در یک قسمت با یاشار سلطانی همراه می‌شوم اما امیدوارم حرف‌هایش از سمت آمدنیوز نیامده باشد که معتقدم نیست. شورای شهر نباید کار سیاسی کند. باید کار خدمت‌رسانی کند.

او تصریح کرد: با ۱۰ فرمان می‌آیم بخاطر اینکه معقتدم جریان محافظه‌کار مثل فرعون مقابل جریان انقلابی ایستاده است.آمده‌ام شورای شهر را از بندهایی که همچون زنجیر به دست و پای شورای شهر است، باز کنم.

الله کرم در ادامه پاسخ به سوال ایلنا درباره احتمال حضور در لیست اصولگرایان تصریح کرد: اصلاح‌طلبی و اصولگرایی دیگر نقشی در کشور بازی نمی‌کند. بلکه دو جریان انقلابی و غیرانقلابی فعال هستند که ما نیازمند مدیریت و حاکمیت انقلابی هستیم.

او با اشاره به اینکه در ۳۵ سال گذشته در فعالیت‌های امنیتی و دفاعی پرداخته، گفت: معتقدم در شورای شهر نیازمند دگرگونی تحت‌عنوان طرح‌های استراتژیک هستیم. بنده معتقدم که امروز وقتی شورای شهر و شهرداری در یک سمت قرار می‌گیرند و ساختارهای دولتی در طرف مقابل، مردم متضرر می‌شوند و بنده آمده‌ام جلوی این ضررها را بگیرم!

او در پاسخ به سوال دیگری درباره واکنشش به ردصلاحیت احتمالی‌اش گفت: کشور راهکار قانونی دارد. البته یک راهکار غیرقانونی هم در سال ۸۸ دیدیم. در سال ۸۸ وقتی انتخابات به زعم یک عده خوش نیامد، اردوکشی در خیابان‌ها کردند و اموال عمومی و خصوصی را آتش زدند و ۸ ماه توسعه کشور را متوقف کردند. بنده در سال ۸۸ در بالکان امریکای جنوبی دیپلمات بودم و به یک دیپلمات انگلیسی گفتم بصیرت سیاسی به معنای این است که نگذاریم دشمن سوءاستفاده کند.

الله ‌کرم تصریح کرد: در انتخابات هرچه پیش بیاید، می‌پذیرم اما به لحاظ قانونی سعی می‌کنم مشکل را مرتفع کنم.

او گفت: وقتی در اعتراضا‌تمان به خیابان می‌آمدیم، نهی از منکر بود و دیدید که هرگز تبدیل به براندازی نشد. اگر نمی‌آمدند و در خیابان‌ها به آتش‌بازی نمی‌پرداختند، این اتفاق‌ها نمی‌افتاد.

الله کرم که در صبحت‌هایش گفته بود در سال ۸۸ در دریای بالکان آمریکای جنوبی دیپلمات بوده، هنگامی که بار دیگر با این سوال خبرنگار ایلنا روبرو شد، توضیح داد: در سال ۸۶ و ۸۹ دیپلمات بودم در کراواسی. در واقع وابسته دفاعی ایران در کرواسی بودم. جالب این جاست که می‌گویند بنده در سال ۸۸ در خیابان بودم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز