خبرگزاری کار ایران

حبیب‌زاده در پاسخ به ایلنا:

نقطه ضعف شورای چهارم نظارت بود/ سرلیست اصلاح‌طلبان هنوز مشخص نشده است/ تجارب بد قبلی را در لیست پنجم تکرار نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۲۷۱

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار نقطه ضعف شورای چهارم را نظارت آن دانست و گفت: انتظار این بود که اعضای شورای شهر چهارم به دور از مسائل جناحی فعالیت می‌کردند که اکثریت شورا این فضا را مهیا نکردند و با این حساب می‌توان مدعی شد که شورای شهر چهارم به لحاظ نظارتی نمره قابل قبولی نگرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین حبیب‌زاده در یک نشست خبری پس از اتمام مراحل نام نویسی در انتخابات شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره برنامه اصلاح‌طلبان در شورای پنجم گفت: اصلاح‌طلبان قصد دارند برنامه‌ای را به صورت جمعی پیش ببرند.

او گفت: این برنامه هم اکنون در شورایعالی اصلاح طلبان در دست تدوین است. این برنامه هنوز نهایی نشده اما هرگاه به نتیجه برسیم، توسط رییس یا سخنگوی شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان رسانه‌ای خواهد شد. این برنامه به ابعاد و جوانب مختلف در حوزه مدیریت شهری پرداخته و به مباحثی همچون حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا و محیط زیست اشاره دارد.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌‌طلبان ادامه داد: همچنین با توجه به عضویتم در حزب اسلامی کار و خانه کارگر قصد داریم به همراه آقای سرخو و دیگر دوستان اقداماتی برای جامعه کارگری انجام بدهیم که به محض شروع تبلیغات این برنامه را اعلام خواهیم کرد.

این‌فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به ایلنا درباره بزرگترین نقص شورای چهارم اظهار کرد: بزرگترین نقطه ضعف شورای شهر را نظارت می‌بینم. این درحالی است که مهمترین وظیفه شورای شهر نظارت است که در سه بخش قابل بررسی است. اول نظارت قبل از تصویب برنامه ها، نظارت حین تصویب برنامه‌ها و نظارت پس از آن.

عضو علی‌البدل شورای شهر چهارم ادامه داد: به نظر می رسد شورای شهر کنونی در بحث نظارت آنچنان که مورد توقع شهروندان بود، نتوانست خواسته آنها را جامه عمل بپوشاند. به نظر می رسد مجموعه اصلاح طلبان حاضر در شورای شهر تهران تلاش خود را برای اعمال قانون انجام دادند و هرچند انتظار می رفت که وظایف نظارتی خود را انجام دهند، اما با توجه به اینکه در اقلیت بودند و در مواردی که نیاز به احضار شهردار برای ارائه توضیح بود، نتوانستند وظایف خود را انجام دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: انتظار این بود که اعضای شورای شهر چهارم به دور از مسائل جناحی فعالیت می‌کردند که اکثریت شورا این فضا را مهیا نکردند و با این حساب می‌توان مدعی شد که شورای شهر چهارم به لحاظ نظارتی نمره قابل قبولی نگرفت.

عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در پاسخ به سوالی درباره نحوه تهیه لیست این جریان سیاسی برای انتخابات شوراهای شهر در تهران، با اشاره به برگزاری نخستین انتخابات بدون حضور هاشمی از زحمات ایشان در طی سالیان طولانی و خدمات انقلایی تقدیر کرد و در واکنش به برخی اظهارنظرها درباره احتمال سرلیستی محسن هاشمی، گفت نام آقای محسن هاشمی ما را به یاد آیت الله هاشمی می‌اندازد و یاد ایشان را گرامی می داریم. اما شورای عالی سیاستگذاری آیین‌نامه مشخصی را اعم از سوابق اجرایی، تحصیلی که ذیل شاخص های اصلی تری ازجمله اصلاح طلبی و پاکدستی قرار می‌گیرد، تدوین و پس از انجام پالایش‌ها بر اساس معیارها و شاخص‌هایی که طراحی شده، اسامی در اختیار شورایعالی قرار می‌گیرد و درنهایت شورایعالی درباره لیست تهران نظر نهایی را خواهد داد.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چگونه باوجود اینکه اقلیت در اختیار اصلاح طلبان بود، ریاست شورا در سال اول به مسجدجامعی رسید، گفت: درست است که سال اول آقای مسجدجامعی به عنوان رییس انتخاب شد اما این به معنای آن نبود که اکثریت در همه موارد در اختیار اصلاح‌طلبان بود. کما اینکه از سال دوم این مسئله تغییر کرد. در واقع آرایی که مسجدجامعی را به ریاست رساند، در سال‌های بعد در اختیار اصولگرایان قرار گرفت که نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان حتی در سال نخست نیز در اکثریت نبودند.

حبیب‌زاده در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره سهمیه ۵۰ درصدی زنان و جوانان در لیست اصلاح طلبان و راهکاری شورایعالی سیاستگذازی برای کاهش آسیب های احتمالی استفاده از تبعیض مثبت به نفع زنان و جوانان گفت: پنجاه درصد لیست در اختیار زنان و جوانان قرار خواهد گرفت اما این مسئله به آن معنی نیست که افرادی که به عنوان این پنجاه درصد سهمیه زنان و جوانان در لیست قرار می‌گیرند فاقد شرایطی است که همه اعضای و افراد لیست باید داشته باشند، بلکه آنها واجد شاخص هایی خواهند بود که برای تمامی اعضا درنظر گرفته ایم.

او ادامه داد: کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم، همان تعیین شاخص‌هاست و بعد از آن، چندان کاری از ما ساخته نیست اما به هر حال قطعا در این دوره با دقت بیشتری لیست را خواهیم بست و فکر می‌کنم تجارب بد لیست‌های قبلی در شورای پنجم تکرار نشود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره سرلیست اصلاح‌طلبان گفت: درباره سرلیستی هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم اما سلیقه شخصی بنده این است که آقای محسن هاشمی یکی از شاخص‌ترین و شایسته‌ترین افراد در لیست اصلاح طلبان است و حضورش در این لیست موجب افزایش اعتبار لیست اصلاح طلبان خواهد شد اما هنوز هیچ تصمیمی در این رابطه نگرفته ایم.

حبیب زاده در پاسخ به سوالی درباره نمره عملکردی شورای چهارم گفت: میتوان به این دوره نمره پانزده داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز