خبرگزاری کار ایران

چمران در جمع خبرنگاران:

بعد از ۲۵ اسفند ۲۰ مورد تخلف را برای شهردار ارسال کردیم/ با لیست "خدمت" می‌آییم

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۱۳۸

رییس شورای شهر تهران گفت: بعد از ۲۵ اسفند ۲۰ مورد تخلف را برای شهردار تهران ارسال کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران پس از ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که با چه لیستی در انتخابات حاضر خواهید شد، گفت:  در ارتباط با انتخابات شورای شهر تهران، جبهه مردمی لیستی ارائه نخواهد داد اما با دوستان هم سو جلساتی داشتیم و به یک هماهنگی دست پیدا کردیم. تعداد افرادی که کاندیدا شدند از همه محلات را به رای عمومی می‌گذاریم. نام این لیست "خدمت" خواهد بود.

رییس شورای شهر با اشاره به مشکلات شهر تهران خاطرنشان کرد: ما در دوره چهارم  شورای شهر از آنچه در حوزه حمل و نقل پیش آمد رضایت نداریم. برنامه ما برای طرح ترافیک با توجه به برنامه پنج ساله جدید ده هزار اتوبوس دو هزار دستگاه واگون برای مترو  بود که به رغم همه تلاش ها اعضای شورا شهر انجام نشد . بیشترین ارقام  باید به مترو و اتوبوس رانی تخصیص داده شود زیرا این موارد می تواند وضعیت آلودگی تهران را بهبود ببخشد. ما نیاز به همکاری صمیمانه دولت داشتیم که به دلیل رکود اقتصادی  کشور هم در این دولت و هم در دولت قبلی کمبودهایی در بودجه داشتیم. دولت آینده هرکس که باشد باید طبق قانون در خصوص مترو و اتوبوس عمل کند.

چمران در خصوص فایل پخش شده که برخی به او منتسب می کنند افزود: سایت هایی که ضد نظام هستند مانند سایت آمد نیوز اگر چیزی پخش کنند به نفع انسان است . جعلی بودن مصاحبه که با لهجه آذری پخش شد کاملا  مشخص است. وقتی انتخابات نزدیک می شود تخریب ها آغاز می شود.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص انتقادهای فراوانی که به عملکرد چهارساله شورای شهر تهران وارد شد و این دوره را به بحث برانگیزترین دوره شورا نزد افکار عمومی تبدیل کرد، گفت: ما در چهار سال با توجه به عملکرد همه اعضا تمام تلاش خود را انجام دادیم ولی عده‌ای کمتر فعالیت کردند. بحث نظارت‌ها و بودجه‌ها و اینکه چگونه پرداخت شود مشخص است و مجلس آن را تایید می‌کند و ما از این راضی نیستیم چون همان پول هم داده نمی‌شود.

او درباره برخی کم کاری های شورای شهر تهران در راستای نظارت بر شهرداری پایتخت، ادامه داد: در جاهایی که خلاف می‌بینیم، موارد را به قوه قضاییه منتقل می‌کنیم مثل نظارت‌هایی که از سوی مجلس بر شورای شهر صورت می‌گیرد. انتظار نمی‌رود که نمایندگان مجلس بر وام‌ها و اختلاس‌ها نظارت کنند. ما نظارت میدانی هم انجام دادیم اما نیاز نیست  این نظارت‌ها جنجالی شود. هم اکنون بعد از  ۲۵ اسفند ۲۰ مورد تخلف را برای شهردار ارسال کردیم و مراحل آن را دنبال می کنیم حتی اگر یک طبقه تخلف شود برخورد می‌کنیم ولی ضرورتی نمی‌بینیم که آنها را رسانه‌ای کنیم زیرا اصل موضوع مهم است.

چمران در پاسخ به سوالی درباره چشم پوشی از برخی تخلفات شهرداری تهران خاطرنشان کرد:  هرچه تعداد املاک نجومی که به کارمندان داده می شود، بیشتر و نجومی‌تر باشد، بهتر است. ما نامه نوشتیم تا رسیدگی قانونی و حقوقی انجام دهند و هرچه باشد آن زمان می‌توانیم بگوییم که چشم پوشی شده یا خیر. یک نفر نمی‌تواند چشم پوشی کند.

او در واکنش به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره اینکه چه زمانی برای رسیدگی به این تخلفات با قوه قضاییه نامه نگاری کرده اند و آیا این اقدام پس از افشای برخی اسناد دراین رابطه بوده یا قبل از آن، اعلام کرد: حدود ۸ ، ۹ ماه قبل از زمانی که مطرح شد، اقدام کردیم و چند ماه قبل رسیدگی شده بود و پاسخی هم به دست آمده بود.

رییس شورای شهر در مورد تغییر نام تهران گفت: حتی در افریقا هم نام پایتخت را عوض نمی‌کنند. تهران به همین نام باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز