خبرگزاری کار ایران

معاونت سیاسی استاندار یزد به ایلنا خبرداد:

ثبت نام ۸۲۴ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای یزد / مشارکت ۶/۵ درصدی زنان

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۸۲۸

در استان یزد تا ساعت ۱۶ امروز ۸۲۴ نفر برای شرکت در پنجمین دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۵ درصد داوطلب شرکت در شورای شهر‌ هستند.سهم زنان نیز در این رقابت تا کنون فقط ۶/۵ درصد اعلام شده است.

محمد علی طالبی،‌معاونت سیاسی امنیتی استانداری یزد،‌ در پایان چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان شرکت در  انتخابات شورای های شهر و روستا به ایلنا گفت: در ۴ روز گذشته ۸۲۴ نفر در کل استان ثبت نام کرده‌اند،‌که از این تعداد ۲۸۸ نفر در حوزه شهری و ۵۳۶ نفر برای شرکت در شورای روستاها ثبت‌ نام کرده‌اند.

‌معاونت سیاسی امنیتی استانداری یزد  همچنین تعداد ثبت نام کنند‌گان امروز( سوم فرودین ماه ۹۶ ) تا ساعت ۱۶ – را در کل  استان ۲۸۹ نفراعلام کرد و افزود : انتظار می‌رود در۳ روز آینده با بیش‌ترین حجم ثبت نام روبه‌رو شویم.

طالبی در ادامه به آمار شهرستان یزد اشاره کرد و گفت: در شهرستان یزد در کل ۱۹۶ نفر برای شرکت در انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کرده‌اند که از این آمار ۲۹ نفر دارای سابقه نمایندگی در شورای شهر و روستا هستند.

او ادامه داد: از ۲۸۸ نفری که برای شرکت در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده‌اند،۲۶ نفر زن و ۲۶۲نفر مرد هستند. در نتیجه فقط ۹ درصد ثبت نام کنند‌گان در شورای شهر استان یزد زن بوده و باقی مرد هستند.‌‌از ۵۳۶ نفر که در شورای روستا ثبت نام کرده‌اند ۲۰ نفر زن و ۵۱۶ نفر مرد هستند.بنابراین فقط ۳/۷درصد داوطلبان شرکت در انتخابات شهر و روستای استان را زنان تشکیل می‌دهند.

‌معاونت سیاسی امنیتی استانداری یزد در ادامه افزود: در کل استان تا کنون ۸ نفر حوزوی، ۱۰ نفر دکترا، ۷۹ نفر فوق لیسانس، ۱۶۵ نفر لیسانس،۱۷ نفر فوق دیپلم،‌۷ نفر دیپلم و ۳ نفر با سواد خواندن و نوشتن نام خود را به ثبت رسانده‌اند. 

همچنین از ۸۲۴ نفری که تا کنون در فرمانداری ها و بخشداری‌های یزد ثبت نام کرده‌اند ، ۱۸۷ نفر سابقه عضویت در شورای قبل داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز