خبرگزاری کار ایران

با پایان روز چهارم ثبت نام دور پنجم انتخابات شوراهای شهر و روستا؛

۱۸۷۲ نفر آماده رقابت در انتخابات هرمزگان شدند

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۷۷۸

با پایان گرفتن چهارمین روز ثبت نام انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا ، یک هزار و 872نفر در استان هرمزگان موفق شدند با مراجعه به فرماندا‌ری‌ها و بخشداری‌های این استان برای شرکت در این دوره از انتخابات داوطلب شوند.

بهروز اکرمی،معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه تا کنون ۴۷ درصد ثبت نام کنند‌گان در  استان کاندیدای شرکت در انتخابات شوراهای شهر هستند،‌گفت: تا پایان روز چهارم  ثبت نام،‌  در کل استان هرمزگان ۸۸۱ نفر برای شرکت در انتخابات شورای شهرها و ۹۹۱ نفر برای شرکت در انتخابات شورای روستاها نامزد شده‌اند.

معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ادامه داد: در شهرستان بندر عباس ۳۶۳ نفر داوطلب شده‌اند که از این تعداد ۷۳ نفر کاندیدای شرکت در انتخابات شورای شهر بندرعباس هستند.

اکرمی با اشاره به مشارکت ۵ درصدی زنان در سه روز اول،‌افزود: ۳۰ اسفند ماه (روز نخست ثبت نام) ۴۶۹ نفر ثبت‌ نام کردند که از این تعداد  ۴۴۹ نفر مرد ۲۰ نفر زن بودند.‌ یکم فروردین(روز دوم) از  ۵۲۱ نفری که ثبت نام کردند،‌۴۹۶ نفر مرد و ۲۵ نفر زن بودند. همچنین در روز دوم ۹۰ درصد ثبت نام کنند‌گان کاندیدای شرکت در شورای روستاها بودند و فقط ۵۲ نفر برای شرکت در شورای شهر ثبت نام کرده‌اند. 

معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استانداری در مورد آمار دو روز اخیر  ثبت نام  نیزگفت: در دو روز گذشته در کل استان ۸۸۱ نفر با مراجعه به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۶ نفر برای انتخابات شورای شهر و ۸۰۵  نفر برای انتخابات  شورای روستا کاندید شده‌اند م زنان در این رقابت ها نیز در شورای شهر ۱۳ درصد و در شورای روستا   ۴ درصداعلام شد ه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز