خبرگزاری کار ایران

ثبت نام ۵ هزار نفر در پهناورترین استان کشور؛

تنها ۹درصد داوطلبان سیستانی آماده رقابت در شورای شهر هستند

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۷۵۹

در سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور۵ هزار نفر برای شرکت در پنجمین دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کردند که از این تعداد ۹ درصد داوطلب شرکت در شورای شهر های استان هستند که سهم زنان نیز در این رقابت تا لحظه تنظیم خبر ۱۱درصد است. مسئولان منتظرند با نزدیک شدن به روزها‌ی پایانی مهلت ثبت نام ،تعداد داوطلبان افزایش یابد.

به گزارش ایلنا مجتبی خانجانی،‌‌ فرماندار شهرستان زاهدان در مورد آمار ثبت نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر گفت: در ۳ روز گذشته در فرمانداری زاهدان که مرکز ثبت نام داوطلبان دو شهر زاهدان و نصرت آباد است،‌در کل ۱۴۵ نفر به صورت قطعی ثبت نام کرده‌اند. روز ۳۰ اسفند ۶۸ نفر به صورت نهایی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۶ نفر زن بودند.‌‌ یکم فروردین ۴۵ نفر و دوم فروردین  اسامی ۳۲  نفر به صورت نهایی ثبت شده است که جمعا ۶ نفر از ثبت نام کنند‌گان زن بودند.

فرماندار شهرستان زاهدان با اشاره به این که آمار امروز( سوم فرودین ماه ۹۶ )هنوز مشخص نیست،‌افزود: امروز از روزهای گذشته شلوغتر بوده و انتظارمی‌رود هر چه به روزهای آخر نزدیک‌تر می‌شویم تعداد شرکت کنند‌گان بیشتر ‌شود.

خانجانی در ادامه به آمار کل استان اشاره کرد و گفت: در استان سیستان و بلوچستان در کل ۵۰۶۳ نفر برای شرکت در انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کرده‌اند که از این آمار ۴۵۲ نفر داوطلب شرکت در انتخابات شورای شهر و ۴۶۱۱ نفر برای شرکت در انتخابات شورای روستا به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مراجعه کرده و موفق به ثبت نهایی شده‌اند.

وی ادامه داد: از ۴۵۲ نفری که برای شرکت در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده اند،۵۱ نفر زن و ۴۰۱ نفر مرد هستند. در نتیجه ۱۱ درصد ثبت نام کنند‌گان در شورای شهر استان سیستان و بلوچستان زن بوده و باقی مرد هستند.‌‌از ۴۶۱۱ نفر که در شورای روستا ثبت نام کرده‌اند ۲۷۶ نفر زن و ۴۳۳۵ نفر مرد هستند.بنابراین حدود ۶ درصد  داوطلبان شرکت در انتخابات شهر و رو ستای استان را زنان تشکیل می دهند.

فرماندار شهرستان زاهدان در ادامه  افزود: تحصیلات داوطلبان در کل استان ۱۳ نفر حوزوی، ۲ نفر دکترا، ۱۵۳ نفر فوق لیسانس، ۵۶۸ نفر لیسانس،۲۳۷ نفر فوق دیپلم،‌۵۹۳ نفر دیپلم و ۳۴۹۸ نفر با سواد خواندن و نوشتن را دارند. از این آمار کل، ۱۲۳۹ نفر سابقه عضویت در شورای قبل داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در زاهدان از میان چهره‌های شاخص این استان نیز  که تا کنون موفق به ثبت نام شدهِ‌اند می توان به پرویز سارانی عضو کنونی شورای شهر زاهدان و نوری صادق ، محمود رحیمی، منصور پروین ، ایرج رستم‌زهی  و  عبدل عزیز بلوچ‌زهی اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز