خبرگزاری کار ایران

ناصربخت در جمع خبرنگاران خبر داد:

ثبت‌نام ۳۹۸ نفر در انتخابات شورای شهر تهران/سهم ۱۵ درصدی زنان از نام‌نویسی‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۴۲۱

معاون سیاسی فرماندار تهران گفت: از دیروز تا امروز در کل ۳۹۸ برای انتخابات شوراها در تهران ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۴۱ نفر آقا و ۵۷ نفر خانم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر ناصربخت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: از دیروز تا امروز در کل ۳۹۸ برای انتخابات شوراها در تهران ثبت‌نام کردند که از این تعداد  ۳۴۱ نفر آقا و ۵۷ نفر خانم هستند.

او افزود: به نظر می‌آید آمار ثبت‌نام امروز از مرز ۴۵۰ نفر هم بگذرد.

معاون سیاسی فرماندار تهران یادآور شد: نزدیک ۱۵ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان از خانم‌ها بودند.

ناصربخت با بیان اینکه امروز کار ثبت نام روان‌تر و سریع‌تر بود چون شاهد مراجعه تدریجی داوطلبان برای ثبت نام هستیم، گفت: برای سهولت در امور ثبت‌نام با هماهنگی مبادی ذیربط برای صدور گواهینامه سو‌ءپیشینه داوطلبان با دادن تعهد مبنی بر ارائه  گواهی عدم سوءپیشینه تا قبل از ١٥ فروردین ثبت‌نام صورت خواهد گرفت.

او افزود: این تذکر را باید حتما بدهم در زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان بایستی ثبت‌نام قطعی شده باشد و گواهی سوءپیشینه نیز یکی از مدارک اصلی است پس اگر تا ١٥ فروردین این مدرک ارائه نشود، ثبت‌نام ملغی خواهد شد من از داوطلبان تقاضا دارم که به مرور به  فرمانداری مراجعه کنند و کار ثبت‌نام را به روز آخر موکول نکنند.

معاون سیاسی فرماندار تهران گفت: آمار ثبت‌نام‌ها امروز با دیروز برابری می‌کند و شاید تا ساعات آینده بیشتر هم شود. از فردا تدبیری اندیشیده شده و امکاناتی اضافه شده از جمله گذاشتن سایت کمکی برای کوتاه کردن زمان ثبت‌نام.

او تاکید کرد: ثبت‌نام کنندگان مدارکی که در متن قانون اشاره شده است داشته باشند، اصل شناسنامه، مدارک تحصیلی، کارت پایان خدمت برای آقایان، گواهی عدم سوءپیشینه و غیره حتما به همراه داشته باشند.

او افزود: از دیروز بعد از پایان ثبت نام در روز اول کار استعلام شروع شد مدارک برای نیرو انتظامی، ثبت احوال، وزارت اطلاعات و دادگستری فرستاده شده است.

ناصر بخت گفت: افرادی که در ۳۰ اسفند ثبت‌نام را انجام داده‌اند در ۱۰  فروردین استعلام آنان خواهد گرفته شد.

او با بیان اینکه در قانون مراجع ۴گانه مشخص هستند، عنوان کرد: در بحث تایید صلاحیت‌ها باید گفت بعد از  استعلام از این مراجع نظر خود را اعلام خواهیم کرد.

رییس ستاد انتخابات تهران خاطرنشان کرد: در این دو روزی که از ثبت‌نام‌ها می‌گذرد چهره‌های شاخص و همچنین آحاد ملت نیز حضور داشتند.

او درباره تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان نهایی برای پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا اظهار کرد: ما خود را آماده کرده‌ایم که شمار ثبت‌نام کنندگان از مرز ۳‌هزار نفر بگذرد و انتخابات پر شوری را رقم خواهیم زد.

معاون سیاسی فرمانداری تهران تاکید کرد: مطابق قانون وظایف خود را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز