خبرگزاری کار ایران

ثبت‌نام ۳۸۰ نفر از شهروندان همدانی در روز دوم نام‌نویسی انتخابات شوراها

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۴۱۹

در حالی که بسیاری از کارشناسان شهری از تعداد رو به افزایش حضور زنان برای ثبت نام در انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر می‌دهند این رقم در استان همدان بسیار ناچیز گزارش شده‌است؛به طوری که -تالحظه تنظیم خبر - فقط 5نفر از زنان همدان برای رقابت در انتخابات شوراهای شهر و روستا با مردان داوطلب شد ه اند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین روز ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حالی در همدان به پایان رسید که تا پایان وقت اداری در این استان بیش از ۳۵۰ نفر برای شرکت در دوره پنجم شورا‌ها داوطلب شدند.

علی تعالی،‌ فرماندار همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تعداد داوطلبان حاضر در فرمانداری را در روز اول بیش از امروز دانست و گفت: بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده تاکنون در کل استان ۳۸۰ نفر برای شرکت در پنجمین انتخابات شورای شهر و روستا ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۵۰ نفر در کل شهرستان همدان برای ثبت نام در فرمانداری حاضر شده‌اند.

تعالی با اشاره به اینکه چهره‌های شاخصی هنوز برای ثبت‌نام در انتخابات شوراها در فرمانداری حضور نیافته‌اند،‌ ادامه داد: در شهر همدان (مرکز استان) تا الان ۷۵ نفر ثبت نام کرده‌اند که۱۳ نفر آن‌ها از اعضای دوره چهارم شوراها هستند.

در اولین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح شهرستان همدان ۱۱۰  نفر داوطلب شدند که از این تعداد ۱۰۵ داوطلب مرد و  ۵ داوطلب زن بودند.

براساس گزارش ستاد انتخاباتی شوراهای شهر و روستا تا امروز سه شنبه -اول فروردین ۹۶- زنان تنها ۶/۶درصد از ثبت‌نام کنندگان روز نخست انتخابات شوراهای شهر و روستا را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز