خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا:

اشتغال بیش از ۱۶۰ هزار نفر در پروژه‌های قرارگاه خاتم/ بزودی بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۲۰۵

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به احداث اولین پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس و تولید بنزین در این پالایشگاه گفت: بزودی تولید بنزین در این پالایشگاه انجام و کشور از واردات بنزین بی نیاز می شود و در راه‌اندازی فازهای بعدی آن امکان صادرات بنزین هم محقق می‌شود.

 به گزارش ایلنا، میهمان ویژه نخستین جلسه اجلاسیه دوم مجلس خبرگان، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) پیش از ظهر امروز سه‌شنبه هفدهم اسفندماه در جمع اعضای خبرگان رهبری حاضر شد و به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: پس از دوران دفاع مقدس بنا بر تدبیر فرمانده کل قوا و براساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به کارهای سازندگی و عمرانی ورود پیدا کرد و پس از بازسازی مناطق جنگ زده از قرارگاه بازسازی به قرارگاه سازندگی تغییر نام یافت».

وی افزود: «خارجی ها در اجرای پروژههای داخل کشور تلاش میکردند از نیروهای داخلی به عنوان نیروهای عادی و خدماتی استفاده کنند تا دانش به ایرانیان منتقل نشود، اما امروز با وجود نیروهای توانمند قرارگاه خاتم پیچیدهترین پروژهها به دست توانای جوانان و متخصصین داخلی انجام میپذیرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نمونهای از این توانمندی را اجرای فازهای ۱۵ و ۱۶ عنوان کرد و گفت: طراحی، تجهیز، ساخت، اجرا و بهره برداری از این فازها نشان داد که اتکا به توان داخلی و دانش بومی میتواند راهگشا باشد.

وی به مخالفت‌های صورت گرفته در زمان آغاز ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به پروژه‌های نفتی اشاره کرد و گفت: در ابتدا باور به انجام این پروژه ها توسط متخصصان ایرانی نبود که به لطف خداوند این امر محقق شد و اینک آمادگی حضور در تمام عرصه ها و پیچیده ترین پروژه ها وجود دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ادامه داد: ما به حضور شرکت‌های خارجی در انجام پروژه‌ها نیاز نداریم و اقتصاد مقاومتی به ما توان اجرای پروژه ها را داده است اما هنوز بعضیها نگاهشان به توان داخلی نیست.

سردار عبداللهی با اشاره به احداث اولین پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس و تولید بنزین در این پالایشگاه اظهار کرد: باحمایت های فراوان و دعای مقام معظم رهبری و مردم ایران اسلامی بزودی تولید بنزین در این پالایشگاه انجام و کشور از واردات بنزین بی نیاز می شود و در راه اندازی فازهای بعدی آن امکان صادرات بنزین هم محقق می شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ هزار نفر به صورت مستقیم در پروژه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) مشغول به کار هستند، اظهار کرد: بیش از ۵ هزار پیمانکار با این قرارگاه همکاری مستقیم دارند و توان این تعداد پیمانکار در پروژه های عظیم بکارگیری شده است.

وی گفت: معتقدم که احداث زیرساخت های کشور موجبات اشتغال و رفع بیکاری و فقر را به دنبال دارد و به همین دلیل با تمام توان پروژه ها را اجرا و از تعطیلی آن جلوگیری کردیم و در این دولت هیچ پروژه ای را به دلیل مشکلات مالی متوقف نکرده ایم.

وی با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، آماده باش کامل به نیروهای تحت امر دادیم، اظهار کرد: در این سال ۶۵ پروژه مهم را هدف گذاری و برای به اتمام رساندن آن برنامه ریزی کردیم که نزدیک به ۴۵ پروژه آن امسال در حوزه های مختلف به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه برای رفع ترافیک پایتخت نیز طرحی را به اجرا در آوردیم، اظهار کرد: احداث پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران که به طول ۱۵۸ کیلومتر در حال انجام می باشد که کریدور شمال غرب کشور به شرق است و قطعه چهارم آن در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و اجرای این پروژه در کاهش مصرف سوخت و زمان بسیار موثر است.

وی ادامه داد: اجرای تمام این طرحها در راستای عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در ادامه اظهار کرد: ما معتقدیم همانطور که سپاه پاسداران در دفاع مقدس محور بود و با دست خالی در مقابل دشمنان موفق شد، امروز هم با ساماندهی لشکرهای مهندسی توانسته چرخ سازندگی را به حرکت درآورد و از توقف آن جلوگیری کند.

وی افزود: «رهبری وقتی از اقتصاد مقاومتی سخن می گویند باید ما هم به عنوان یک سرباز در میدان باشیم و مشکلات را حل کنیم»

وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی که دشمنان با اجرای تحریم ها علیه انقلاب اسلامی به راه انداختند، بر خود وظیفه دانست تا با ورود به ابرپروژه ها، توطئه دشمنان را خنثی کند.

سردار عبداللهی به وضعیت آب و هوای خوزستان در ایامی که گذشت اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات پیش آمده همه باید نگران باشیم و همچون دوران دفاع مقدس با روحیه انقلابی برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به حجم نقدینگی در دست مردم اشاره کرد و گفت: بانک ها باید سرمایه شان را در پویایی اقتصاد کشور خرج کنند و اگر این امر محقق شود، اشتغال، تولید، پیشرفت و آبادانی محقق خواهد شد.

وی افزود: اگر دولت بستر ایمنی را برای مردم ایجاد کند مردم سرمایه خود را به حوزه اقتصاد خواهند آورد.

فرمانده قرار گاه خاتم الانبیاء تصریح کرد: «قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در حوزه های مختلف مثل بهداشتی و درمانی، راه و ریل و کشاورزی کارهای خوبی انجام داده است که فرصت بیان آن در این مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: اگر چه ما در سازندگی کارهایی کردیم، اما توجه به مسائل فرهنگی نیز جزو اصلی ترین هدف های ما بوده است و همینک ۳۰۰ روحانی در پروژه ها برای اقامه نماز و بیان احکام و انجام امورات فرهنگی مشغول فعالیت هستند.

پس از سخنان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، چندتن از اعضای مجلس خبرگان اظهار نظر کرده و سؤالات خود را پیرامون مطالب سردار عبداللهی طرح کردند و وی نیز به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز