خبرگزاری کار ایران

غرویان در گفت و گو با ایلنا

امام (ره) همواره مردم را به تفاهم ملی دعوت می‌کردند/ انحصارطلبان با گفت‌وگو مخالفند

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۸۱۵

یک مدرس حوزه علمیه گفت: تفاهم و انسجام ملی بحث تازه ای نیست امام و رهبری بارها بر این موضوع تاکید کردند و در شرایط کنونی جهان ما نیاز به یک همدلی و همراهی داریم.

حجت السلام محسن غرویان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره ضرورت ایجاد گفت‌وگوی ملی گفت: تفاهم و یا وحدت ملی مسئله‌ای است که خود امام و مقام معظم رهبری که بر روی آن تاکید داشتند، این امر ریشه در قرآن دارد و بارها به مسلمان توصیه شده است که در کارها وحدت داشته باشید.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: نماز جمعه که از ابتدای انقلاب شکل گرفت هدفش ایجاد وحدت و تفاهم میان ملت بود، پس می‌توان نتیجه گرفت که موضوع تفاهم و انسجام ملی تازه نیست.

او در پاسخ به این سوال که چه کسانی برای این امر باید پیش قدم شوند، عنوان کرد: افراد نخبه و رجالی که باور قلبی به ایجاد تفاهم و انسجام ملی دارند باید به جریان ورود کنند.

این مدرس حوزه علمیه تاکید کرد: بر کسی پوشیده نیست که با عقل جمعی می‌توان کارها را پیش برد، افکار عمومی به خوبی می‌داند که با تفکر فردی و شخصی نمی‌توان مسائل سیاسی را مدیریت کرد. ما ساز و کاری نیاز داریم که ظرفیت‌های گفت‌وگو را در این فضا ایجاد و با به راه انداختن بحث های تئوری و فلسفی اهمیت موضوع را برای جامعه روشن کنیم.

غرویان خاطر نشان کرد: افراطیون به دلیل برخی اندیشه‌های انحصار طلبانه و مبانی تئوریکی تفکراتشان، با هر گفت‌وگویی برای حل مسائل و آرامش در کشور مخالفت می‌کنند اما اصولگرایان معتدل و عقلای اصولگرایان نه تنها از این بحث استقبال می‌کنند، بلکه حتی در این راستا نیز گام‌هایی خواهند برداشت. نخبگان علمی، علامه، حوزه ها و دانشگاه ها باید فضای گفت و گو ملی را به وجود بیاورند تا به یک سرانجامی برسد.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به رویکردهایی افراطی در منطقه و غرب چقدر ایجاد گفت و گوی ملی در داخل نیاز است، گفت: باید واکنش های ما متناسب با کنش‌های سیاسی در اجتماعات بین المللی باشد، امروز ترامپ با یک تفکر خاص که دشمنی با ایران بارزترین آن است به روی کار آمده است. می‌بینیم که او از مشاورین و اطرافیان خود مشورت می گیرد و با اجماع تصمیم می گیرد ما نیز باید از این روش استفاده کنیم و به دنبال تعامل و تفاهم باشیم.

غرویان در خاتمه تاکید کرد:اختلافات را باید کنار بگذاریم. وقتی خطر بزرگی مانند ترامپ وجود دارد روح دوستی و محبت باید در جامعه به وجود بیاید .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز