خبرگزاری کار ایران

کواکبیان در تذکر آیین‌نامه‌ای:

برخلاف اسمم از حقوق نجومی خوشم نمی‌آید / همه‌چیز باید براساس خرد جمعی پیش برود

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۱۸۴

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس درباره تعیین سقف حقوق مدیران، خطاب به رییس مجلس گفت: نمایندگان از شما تشکر دارند که از حیثیت مجلس دفاع کردید اما موارد آیین‌نامه‌ای هم باید تذکر داده شود تا همه چیز بر اساس خرد جمعی پیش برود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مصطفی کواکبیان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه‌ای یادآور شد: هر چند رییس مجلس تاکید دارند که تصویب مجدد سقف دریافتی حقوق مدیران کشور در لایحه برنامه ششم توسعه خلاف آیین‌نامه داخلی نبوده است، ما نیز ضمن تایید این اقدام تاکید داریم که این رویه نباید در مجلس دنبال شود.

او با اشاره به برخی تذکرهایی که در جریان نشست علنی صبح امروز ازسوی نمایندگان بیان شد،  اعلام کرد: اینکه می‌گویند برخی نمایندگان در این زمینه اجحاف کردند، درست نیست و حقیقتاً تذکر آقایان تابش و صادقی در ابتدا تشکر از رییس مجلس بود، اما بعد گفتند نباید رویه‌ای برخلاف آیین‌نامه درست شود که رئیس مجلس هم گفت این موضوع خلاف آیین‌نامه نیست و ما آن را قبول کردیم.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اسم من کواکب است اما از هرچه نجومی است، خوشم نمی‌آید، چه اختلاس نجومی، چه فیش نجومی و چه حقوق نجومی.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مصوبات برنامه ششم از اول فروردین ۹۶ اجرایی خواهد شد، گفت: آقای لاریجانی گفتند سقف حقوق ۱۰ میلیون تومان است؛ درحالی که اگر حداقل حقوق ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان باشد، سقف حقوق ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اینکه برای برشمردن استثنائات سقف حقوق، ویرگول آمده بود که عبارت «در» باید بین آنها آورده می‌شد. مثلاً مشاغل تخصصی در مناطق محروم.

کواکبیان در پایان تصریح کرد: همه نمایندگان از شما تشکر دارند که از حیثیت مجلس دفاع کردید اما موارد آیین‌نامه‌ای هم باید تذکر داده شود تا همه چیز بر اساس خرد جمعی پیش برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز