خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام معادی‌خواه:

تعطیلی قلم و اندیشه بزرگترین مصیبت تاریخ اسلام است

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۳۸۵

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تعطیلی قلم و اندیشه بزرگترین مصیبت تاریخ اسلام است و باید برای آن گریست، گفت: از حضرت زهرا (س) فقط هشت سخنرانی در دسترس است و از این رو باید پرسید چه چیزی از این بانوی بزرگوار که تمام زندگی او درسی برای مسلمانان و همه مردم جهان است، باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت‌الاسلام معادی‌خواه پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور اقشار مختلف مردم در دفتر آیت‌الله صانعی در قم برگزار شد، اظهار داشت: جهان اسلام امروز نیاز به بازخوانی دوباره‌ای از اسلام دارد و این یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: فاطمه (س) برای ما به عنوان یک بانوی استثنایی در تاریخ مطرح است و علاوه بر آن یک خانواده تراز اسلام را در بیت فاطمه زهرا(س) می‌توان دید.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از مسائل مهم امروز جهان اسلام مساله زن و زنان است، خاطرنشان کرد: شبهاتی که امروزه در این خصوص به دین اسلام وارد می‌شود به گونه‌ای است که افکار را منحرف و باعث آن می‌شود که نتوان حقیقت اسلام را به درستی دید.

وی افزود: از بزرگترین جرأت‌ها و شهامت‌های تاریخ فقه تشیع آوردن نگاه جدید و مطابق با شرایط روز به حوزه زنان از سوی آیت الله صانعی بود.

وی با بیان اینکه امروز شیعه و سنی نیاز دارند که در کنار هم به بازخوانی دوباره‌ای از دین اسلام بپردازند، تاکید کرد: درست نیست که یک طرف بگوید من حق مطلق و طرف مقابل من باطل مطلق است چرا که در این صورت مذاکره‌ای صورت نمی‌گیرد بلکه هیاهو است.

حجت‌الاسلام معادی‌خواه تعطیلی قلم و فکر و اندیشه را بزرگترین آفت در تاریخ اسلام دانست و گفت: متاسفانه از تاریخ پرافتخار اسلام فقط جنگ‌های آن برجسته شده به گونه‌ای که باید جنگ‌زدگی یکی از آفت‌های مشترک بین شیعه و سنتی باشد. در حالی که جهاد بعد از بعثت پیامبر اسلام برای کشورگشایی و کسب منافع مادی نبود بلکه اهداف مقدسی را دنبال می‌کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: پیامبر حدود  ۸۰۰ خطبه نماز جمعه داشته است اما امروز باید پرسید که خطبه‌های ایشان کجاست و چرا عالم اسلام از چنین فرمایشات گهربار راهگشایی بی‌بهره مانده است.

وی گفت: باید به حال امروز جهان اسلام و مسلمانان خون گریه کرد که البته این شرایط به خاطر تعطیلی قلم در طول تاریخ اسلام است.

معادی‌خواه اضافه کرد: نه تنها خطبه‌های پیامبر اسلام بلکه خطبه‌های عصر خلافت هم یک منبع دست اول برای شناخت اوضاع اسلام خواهد بود اما آنها نیز در دسترس نیستند؛ حتی خطبه‌های معاویه نیز می‌تواند ما را به شناخت صحیح تاریخ اسلام رهنمون کند اما هیچ کدام وجود ندارند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با انتقاد از برخی از مجالس عزاداری مرسوم در جامعه گفت: متاسفانه خیلی از مجالس عزاداری و مرثیه‌هایی که به اسم اهل بیت حضرت زهرا و امام حسین رایج شده توهین به اهل بیت و امیرالمومنین (ع) است در حالی که باید پرسید مگر ترویج فضائل شخصیتی مثل حضرت فاطمه که یکی از القاب ایشان صدیقه است با دورغ امکان‌پذیر است؟

معادی خواه در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه فاجعه تعطیلی قلم در طول تاریخ اسلام بزرگترین مصیبت برای مسلمین است، گفت: با وجود اینکه مجالس عزاداری متعددی برای حضرت زهرا برگزار می‌شود اما فقط هشت سخنرانی مستند از ایشان مانده و از این رو باید پرسید از این خانم بزرگوار که تمام زندگی‌اش درسی برای مسلمانان و همه مردم دنیا است برای ما چه مانده است؟ همه عالم اسلام باید از این شرایط ناراحت باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز