خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

مصوبه مربوط به بازنشستگی زنان با ۲۰ سال سابقه کار حذف شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۱۱۶

نمایندگان مجلس در جهت تامین نظر شورای نگهبان در لایحه برنامه ششم توسعه مصوبه قبلی خود درخصوص بازنشستگی زنان با ۲۰ سال سابقه کار را حذف کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس که به بررسی ایرادهای شورای نگهبان در لایحه برنامه ششم توسعه اختصاص داشت، با حذف بند الحاقی ۵ به ماده ۹۷ موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در مصوبه خود در برنامه ششم توسعه که با ۱۰۳ رای موافق، ۳۸ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید، کلیه دستگاه‌ها سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی تابع صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری یا تامین اجتماعی را موظف کرده بودند، با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل که دارای حداقل ۲۰ سال سابقه خدمت هستند، بدون محدودیت سنی موافقت کنند که میزان محاسبه حقوق آنها براساس تعداد سال‌های کارکرد و پرداخت حق بیمه آنها محسوب می‌شود.

این مصوبه مورد ایراد مجمع تشخیص مصحلت نظام قرار گرفت، بنابر این شواری نگهبان در مرحله دوم به این مصوبه ایراد گرفت.

کمیسیون تلفیق برنامه ششم جهت تامین نظر شورای نگهبان مصوب کرد که بازنشستگی بانوان شاغل با حداقل ۲۰ سال سابقه خدمت درصورتی زودتر از موعد باشد که آنها ۵۰ سال سن داشته باشند. همچنین کمیسیون تلفیق عبارت بدون محدودیت سنی را نیز حذف کرد.

این مصوبه کمیسیون تلفیق در مجلس به رای گذاشته شد که نمایندگان با آن موافقت نکردند و بعد از مذاکرات متعدد، رییس مجلس گفت حذف این ماده را به رای گذاشت و نمایندگان نیز در نهایت با حذف این ماده موافقت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز