خبرگزاری کار ایران

علی اکبر ولایتی:

هر روز باید بهتر از دیروز بود/ هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد کشور خود را ترک کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۱۰۱

مشاور رهبر انقلاب با بیان اینکه یکی از مشکلات ما فرار مغزها است، تاکید کرد: هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد کشور خود را ترک کند. ما کار چند منظوره در دانشگاه کردیم تا نخبگان را جذب کنیم و اساتید رده بالای محقق وطن‌دوست را جذب کنیم تا او دلگرم باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی اکبر ولایتی در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فن‌آوری که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: برای بنده توفیقی است که در جمع جهادگران بسیج و دانشگاه آزاد هستم.

او ادامه داد: من با امر رهبری این توفیق پیدا کردم که در خدمت دانشگاه آزاد باشم، خدا را شاکرم. کشور ما، کشور ایمان است من هیچ کشوری را نمی‌شناسم که عمق علم ایمان به این حد باشد.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه بسیج مجموعه برخواسته از مردم و مدافع دولت و کشور است، اظهار داشت: اگر بسیج نبود این سال‌های سخت بعد از انقلاب را نمی‌توانستیم با پیروزی پشت سر بگذاریم.

ولایتی با بیان اینکه هر کس در حد وظیفه ملی و دینی باید وظیفه خود را انجام دهد و در هر جا لازم باشد فعالیت می‌کند، تصریح کرد: دانشگاه آزاد هم برخواسته از نیاز مردم است مانند بسیج. این دانشگاه دولتی نیست و ملک خصوصی کسی نیست، متعلق به نظام است. از سال ۵۳ تاکنون عضو هیات علمی هستم محیط دانشگاه را می‌شناسم و می‌دانم چه مقدار رغبت در علم‌آموزی و آموزش دادن علم وجود دارد.

او ادامه داد: خواجه نصیر طوسی ۱۱ مدرسه بزرگ تاسیس کرد که یکی از شاگردان آن، سعدی شیرازی بود. تا طالب علم نباشد، معلم نیست. در اسلام مسجد، مدرسه است. کسی مثل امیرکبیر در کنار کارهای سیاسی دارالفنون را تأسیس کرد البته اجل به او مهلت نداد مگرنه دارالفنون غیر این می‌شد که شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تعداد دانشجویان ما به نسبت جمعیت ما را جز چند کشور برتر دنیا در زمینه علم‌آموزی کرده است، خاطرنشان کرد: هر کس هر میزان درآمدی دارد، فرزند خود را برای علم‌آموزی به دانشگاه می‌فرستد. مردم کمک کردند بزرگترین دانشگاه حضوری یعنی دانشگاه آزاد تاسیس شد.

ولایتی با بیان اینکه همکاری بسیج و دانشگاه آزاد مبارک است، ابراز داشت: کار علمی باید به صورت بسیجی باشد و خارج از دیوان‌سالاری و بروکراسی‌های دست و پا گیر. باید به فکر ارتقای کیفی دانشگاه آزاد باشیم. اساتید باسواد فرهیخته و دلگرم به تدریس داشته باشیم. باید نیاز مردم را پاسخ دهیم. این دانشگاه دولتی نیست اما متعلق به نظام است.

او یادآور شد: دیوان‌سالاری‌هایی که در دستگاه‌های دولتی است، در دانشگاه آزاد نیست. توقع از دانشگاه آزاد هم بیشتر از دانشگاه دولتی است.

مشاور رهبر انقلاب با بیان اینکه یکی از مشکلات ما فرار مغزها است، عنوان کرد: هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد کشور خود را ترک کند. ما کار چند منظوره در دانشگاه کردیم تا نخبگان را جذب کنیم و اساتید رده بالای محقق وطن‌دوست را جذب کنیم تا او دلگرم باشد. بورسیه‌ها در درجه اول به دانشجویان دانشگاه ٱزاد و بعد به دانشجویان دانشگاه‌های دیگر داده می‌شود.

ولایتی اضافه کرد: همانگونه مقام معظم رهبری گفت باید در زمینه اقتصاد دانش بنیان‌کار شود. دانشگاه آزاد این کار را از سال ۹۶ آغاز می‌کند. افرادی نخبه‌ای که در مذاکرات حضور داشتند، فارغ‌التخصیل دانشگاهی هستند که در وزارت امور خارجه تاسیس کردیم و گزینش‌ها از ابتدا به گونه‌ای بود که گویی این افراد می‌خواهند در وزارت امور خارجه استخدام شوند. این افراد از سال ابتدایی در وزارت خارجه کارورزی می‌کردند.

او با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد باید به گونه‌ای باشد که ضرب‌المثل باشد و افراد از نقاط مختلف دنیا برای تحصیل به دانشگاه آزاد بیایند، بیان کرد: مردم با دانشگاه آزاد نباید احساس بیگانگی کنند. تاکید ما بر این است دانشگاه توسط مردم تاسیس شده و متعلق بر نطام است.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد ادامه داد: تصمیم دومی که گرفته‌ایم این است که با وزارتخانه‌هایی که نیاز به دستگاه‌های پیشرفته دارند و فعلا از خارج تامین می‌شود، همکاری کنیم و عناوین پژوهشی را به گونه‌ای انتخاب کنیم که مشکلات آنها حل شود. هر پژوهشی به نتیجه نمی‌رسد و این جز احتمالات این زمینه است.

ولایتی در پایان تاکید کرد: همانطور که بسیج در اتفاقات مختلف بدون چشم‌داشتی فعالیت می‌کند از دانشگاه آزاد انتطار می‌رود مانند بسیج باشد، علم، اخلاق، فضیلت و صبر سقف ندارد و هر روز باید بهتر از دیروز بود.


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز