خبرگزاری کار ایران

در جریان تصویب بودجه صورت گرفت؛

راهکار مجلس برای پرداخت معوقات فرهنگیان / استفاده از اعتبارات استانی تا سقف ۱۸۰۰میلیاردتومان

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۶۵۸

نمایندگان با تصویب یک مصوبه پیشنهادی در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۶ ، زمینه برای پرداخت معوقات فرهنگیان را فراهم کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور اختصاص داشت، در بخش هزینه‌ای یک بند را به تبصره ۹ لایحه بودجه الحاق کردند.

بر اساس، این مصوبه با پیشنهاد دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تصویب رسید، با توجه به اینکه اعتبارات ویژه استان‌ها در بخش دهم (الف) صفحه ۱۵ الحاقی یک (مربوط به بودجه‌های تملک دارایی‌های استان‌ها) از محل یک درصد شرکت‌های سودده بالغ بر ۲هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان باقی‌مانده از اعتبارات استانی است، اجازه داده می‌شود، تا سقف ۱۸۰۰میلیاردتومان درهمان استان جهت پرداخت حق‌الزحمه معلمان حق‌التدریس، پاداش پایان‌خدمت بازنشستگان فرهنگی و معوقات آنان هزینه شود و به تناسب بین استان‌ها توزیع شود.

محل درآمدی این بند، مربوط به مصوبه مجلس در بخش درآمدی است که بر اساس آن دولت مکلف شد، از طریق خزانه‌داری کل کشور ماهانه یک درصد از یک دوازدهم هزینه بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی سود ده را از حساب‌های آنها برداشت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز