خبرگزاری کار ایران

ظریف در بدو ورود به اسلام‌آباد:

اکو زمینه منحصر به فردی برای همکاری‌های منطقه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۵۴۴

وزیر امور خارجه تاکید کرد: سازمان اکو در ۲۵ سال اخیر در واقع تمامی منطقه ما را فراگرفته و زمینه بی‌نظیری برای همکاری‌های منطقه‌ای فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به اسلام‌آباد گفت: در نشست روز سه‌شنبه وزرای امور خارجه، ایران ریاست سازمان اکو را به جمهوری اسلامی پاکستان واگذار می‌کند. 

او افزود: سازمان اکو یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های همکاری‌های اقتصادی در جهان در حال توسعه و آسیا است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد این سازمان در ۲۵ سال اخیر در واقع تمامی منطقه ما را فراگرفته و زمینه بی‌نظیری برای همکاری‌های منطقه‌ای فراهم کرده است. 

ظریف گفت: سازوکارهای بسیار خوبی در اکو برای همکاری میان کشورهای منطقه وجود داشته و این نیاز وجود دارد که کشورهای عضو اکو توجه بیشتری به این سازوکارها داشته باشند زیرا این سازوکارها در جهت منافع تمامی کشورهای عضو سازمان اکو است. 

او با اشاره به دوران ریاست کشورمان به عنوان رئیس سازمان اکو گفت: جمهوری اسلامی ایران در این دوره از ریاست خود تلاش کرد که حداکثر بهره‌برداری را از این سازوکارها داشته باشد و امیدواریم که این تلاش‌ها توسط دوستان پاکستانی ما ادامه یابد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز