خبرگزاری کار ایران

امروز در بروکسل برگزار می‌شود؛

برگزاری سمینار «همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای، انتظارات و مسئولیت‌ها»

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۵۲۳

سمینار نمایندگان عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا با هدف بررسی راه‌­های توسعه همکاری‌های دوجانبه در عرصه فنّاوری هسته‌ای با عنوان «همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای، انتظارات و مسئولیت‌ها» امروز و فردا در بروکسل برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، برگزاری این سمینار، نتیجه و محصول ابتکار مشترک کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا، میگل آریاس کانیته و علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران است. 

برگزاری سمیناری در این سطح، نماد و نشانه ای برجسته از روند رو به رشد همکاری‌های دوجانبه میان ایران و اتحادیه اروپا و جلوه عینی و عملی حرکت در این مسیر در فضای پسابرجام و پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. 

این نشست مشترک با سخنرانی هلگا اشمیت، دبیرکل سرویس خدمات برون‌مرزی اتحادیه اروپا و دومینیک ریستوری، مدیرکل بخش مدیریت کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا افتتاح خواهد شد. 

از جانب طرف ایرانی پیام علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران قرائت خواهد شد و سپس بهروز کمال­وندی، معاون امور بین‌الملل حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران سخنرانی افتتاحیه طرف ایرانی را ایراد خواهد کرد. 

در این سمینار، هیأتی عالی‌­رتبه از ایران از جمله شخصیت‌های برجسته پارلمانی و مقامات ارشد سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت امور خارجه حضور خواهند داشت. همچنین اعضای پارلمان اروپا، نمایندگان تعدادی از واحدهای ارائه خدمات کمیسیون اروپا و نمایندگانی از کشورهای عضو ۱+۵ و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این سمینار حضور خواهند داشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز