خبرگزاری کار ایران

تابش در همایش «حماسه امید»:

اصلاح‌طلبان در تعلق خاطر به انقلاب و رهبری هیچ‌گاه از رقبایشان عقب‌تر نبوده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۴۸۲

نماینده مردم اردکان گفت: اصلاح‌طلبان در تعلق خاطر به انقلاب و اندیشه حضرت امام(ره) و قانون اساسی و وفاداری به رهبری معظم انقلاب هیچگاه عقب‌تر از رقبایشان نبوده‌اند و این را کارنامه روشن آنان نشان می‌دهد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا تابش با تسلیت ایام رحلت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: امیدوارم که توفیق یابیم از او درس منزلت و ایفای نقش اجتماعی زن و درس به هم پیوستگی مسئولت‌های زن مسلمان به عنوان دختر، همسر، مادر را با حضور موثر در جامعه بیاموزیم و به برکت آنها از افتادن به ورطه تحجر و تفرقه دور شویم.

او افزود: سالگرد هفتم اسفند و حماسه انتخاب مردم برای مجلس دهم است. حماسه‌ای که نشان داد می‌توان با تکیه بر قدرت آگاهی و مشارکت شهروندان و تدبیر و وحدت سیاسی بر همه محدودیت‌ها غلبه کرد.

نماینده مردم اردکان گفت: از ملت فهیم و آگاه و رهبری معظم انقلاب اسلامی که بسترساز مشارکت گسترده مردم در انتخابات بودند و همه دست اندرکاران امر اعم از بخش‌های اجرا، نظارت و تامین نظم و امنیت و دولت محترم و شخص رییس‌جمهور که این حرکت مردم سالارانه ملت شریف را ساماندهی کردند، سپاسگزارم و به روح مجاهد نستوه و انقلابی مصلح آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که نقش آفرینی مردم در همه امور وجهه همت‌شان بود، درود می‌فرستم.

تابش خاطرنشان کرد: هفتم اسفند که به تعبیر اقای عارف حماسه‌ای است از جنس دوم خرداد ٧٦ ، از آن رو مهم و ماندگار است که مهر تایید بر قدرت بی انتهای مردم، شدت وابستگی عاطفی و سیاسی جامعه به سید محمد خاتمی و پایگاه اجتماعی نیرومند اصلاح‌طلبان زد. تاییدی که روی دیگر آن بی فایدگی سیاست "حذف و دفع" بود.

او ادامه داد: هفتم اسفند نماد تقویت مناسبات اصلاح‌طلبان و دولت روحانی و ترمیم جایگاه رسمی جبهه اصلاحات در نظام هم بود. آرای معنادار منتخبان اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرای مردم در این روز و در دور دوم انتخابات به درستی نشان داد که نمی‌توان این نیروی پر ظرفیت اجتماعی را به حاشیه راند و نظام را از حضور تاثیرگذار آنان منع کرد.

تابش با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در تعلق خاطر به انقلاب و اندیشه حضرت امام(ره) و قانون اساسی و وفاداری به رهبری معظم انقلاب هیچگاه عقب‌تر از رقبایشان نبوده‌اند و این را کارنامه روشن آنان نشان می‌دهد که چگونه علیرغم هر جفایی همواره وفای به عهد کرده‌اند، گفت: درس مهم هفتم اسفند برای ما، قبول مسئولیت سنگین در شرایط جدید بود، درس از یاد نبردن نعمت مشارکت آگاهانه، نعمت وحدت سرمایه‌های اصلاحات و نعمت برخورداری از سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه انتخاب شدن گام اول بود، گفت: اما گام بعدی تقویت مناسبات جمعی و تشکیلاتی در واقع اولویت ما در این یکسال و از این به بعد،سازماندهی و انسجام هر چه بیشتر فراکسیون امید و تدوین و اجرای استراتژی آن هم برای تنظیم روابط با سایر نیروها و فراکسیون ها و هم برای حمایت و پشتیبانی از دولت بوده و هست.

او با اشاره به اینکه ما از این پس هم با چهار وظیفه مشخص روبه رو هستیم، یادآور شد: در سطح "ملی" ؛کمک عملی به پیشبرد سیاست همبستگی و گفت‌گوی ملی و کمک به تفاهم و اجماع برای حل مشکلات و مسائل اساسی کشور و کاهش تهدیدهای اقتصادی، اجتماعی ، سیاسی ، منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح است.

تابش ادامه داد: در سطح "اجتماعی و سیاسی"، حضور فعال و موثر در فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و تلاش برای مشارکت حداکثری شهروندان و رای بالای روحانی مطرح است.

او گفت: در سطح "اصلاحات"، مشارکت فعال در جهت وحدت هر چه بیشتر اصلاح‌طلبان و پیشبرد گفتمان اصلاحات با محوریت آقای خاتمی و شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و در سطح "مجلس"، تقویت نهاد‌ها و نقش های پایدار و مستمر فراکسیون امید و سازماندهی جمعی تلاش های همه اعضا ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز