خبرگزاری کار ایران

امیری در همایش«حماسه امید»:

پیش از انتخابات ۹۴ هر روز شاهد بی‌اخلاقی‌ از تریبون مجلس بودیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۴۵۱

معاون پارلمانی و امور مجلس رییس‌جمهور گفت: نباید فراموش کنیم که تفرقه و انشقاق پیش از انتخابات سال گذشته چه وضعیتی داشت. متاسفانه باوجود این‌که حضرت امام تاکید کرده بودند، مجلس عصاره ملت است، هر روز شاهد بی‌اخلاقی‌هایی بودیم و ما فراموش نمی‌کنیم چه صحبت‌هایی از تریبون مقدس مجلس به گوش مردم می‌رسید و حتی نقل این مسائل نیز بسیار ملال‌آور و رنج‌آور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی امیری در همایش «حماسه امید» با اشاره به این‌که یک سال از آغاز فعالیت‌های مجلس دهم می‌گذرد، گفت: برای ارزیابی عملکرد این فراکسیون امید در یک سال اخیر باید اندکی به گذشته نگاه کنیم و ببینیم در سال‌های ۹۱ و ۹۲ و پیش از آغاز به کار مجلس دهم، در عرصه‌های مختلف چه وضعیتی حاکم بود.

او گفت: نباید فراموش کنیم که تفرقه و انشقاق پیش از انتخابات سال گذشته چه وضعیتی داشت. متاسفانه باوجود این‌که حضرت امام تاکید کرده بودند، مجلس عصاره ملت است، هر روز شاهد بی‌اخلاقی‌هایی بودیم و ما فراموش نمی‌کنیم چه صحبت‌هایی از تریبون مقدس مجلس به گوش مردم می‌رسید و حتی نقل این مسائل نیز بسیار ملال‌آور و رنج‌آور است.

معاون پارلمانی و امور مجلس رییس‌جمهور با تاکید بر وضعیت نابه‌سامان ایران در سال‌های پیش از آغاز به‌کار دولت یازدهم گفت: قطعنامه‌های سنگینی علیه کشورمان صادر شده بود و سایه سنگین این قطعنامه‌ها بر کشورمان سنگینی می‌کرد. هر روز شاهد تعطیلی کارگران و کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی بودیم.

او گفت: ایران‌هراسی در سطح دنیا وضعیت بسیار عجیبی بر کشورمان تحمیل کرده بود و در همین بازار تهران شاهد بودیم در اواخر سال ۹۱ بسیاری از کسبه محترم به دلار معامله می‌کردند، چرا که وضعیت اقتصادی قابل پیش‌بینی نبود و در چنین وضعیتی در انتخابات سال ۹۲ با همراهی و همدلی همه گروه‌های دلسوز نظام وارد عرصه شدند و با کار تاریخی عارف باوجود همه ناامیدی‌هایی که وجود داشت، انتخاب پرشوری شکل گرفت و روحانی با گفتمانی که مطرح کرد، به‌عنوان رییس جمهور انتخاب شد و همین شرایط باعث شد به آهستگی امید در کشور شکوفا شود.

عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: در مرحله دوم مشکل ما این بود افراطی‌گری در مجلس وجود داشت و هر روز شاهد مشکلی بودیم و درنهایت در اسفندماه ۹۴ شاهد برگزاری انتخابات پرشور و پرشکوهی بودیم که منجر به تشکیل مجلس دهم شد.

او اضافه کرد: هم‌اکنون فراکسیون امید یکی از فراکسیون قوی و تاثیرگذار مجلس است و پیام مردم در مجلس قابل پیگیری است و خوشبختانه انسجامی که بین دولت و مجلس وجود دارد خواست مردم بود. چرا که مردم از انشقاق خسته شده بودند و با این دو انتخابات پیام بازگشت به وضعیت آرامش را سردادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز