خبرگزاری کار ایران

پارسایی در همایش«حماسه امید»:

پیام انتخابات مجلس دهم این بود که جایگاه بزرگان اصلاحات همچنان رفیع است

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۴۵۰

سخنگوی فراکسیون امید گفت: پیام ترکیب مجلس دهم این بود که جایگاه مهم جریان اصلاحات به‌ ویژه بزرگان این جریان از جمله مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی و سایر بزرگان در جامعه همچنان جایگاهی رفیع است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهرام پارسایی در ابتدای مراسم «حماسه امید» با اشاره به برخی از توفیق‌های لیست امید در مجلس شورای اسلامی از جمله حضور تعدادی از اعضای این لیست در هیات رییسه مجلس، به ارائه گزارش عملکرد فراکسیون امید در یک سال اخیر پرداخت و اعلام کرد:  مجلس دهم با همه فراز و نشیب‌ها شکل گرفت اما نحوه شکل‌گیری این مجلس با مجالس قبلی متفاوت بود که از جمله این تفاوت‌ها جایگزینی خردجمعی به‌جای خردفردی بود.

او یادآور شد: همین‌طور در شرایطی که بسیاری می‌گویند ما در فعالیت حزبی در کشور مشکل داریم، فعالیت تشکیلاتی بسیار خوبی در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شد که حاوی چند پیام مشخص بود.

سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به تغییر ۸۰ درصدی ترکیب مجلس دهم نسبت به دوره دهم، این تغییر را از جمله مهمترین پیام‌های هفت اسفند دانست و گفت: پیام بسیار مهم دیگر این بود که جایگاه مهم جریان اصلاحات به‌ ویژه بزرگان این جریان از جمله مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی و سایر بزرگان در جامعه همچنان جایگاهی رفیع است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس دهم یادآور شد:  یکی از مهمترین دلایل موفقیت‌های فراکسیون امید حضور و حرکت عارف در مرکز ثقل این فراکسیون بود و منش و رویکرد آقای عارف باعث شد این انسجام در فراکسیون به‌وجود بیاید.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید با بیان این‌که اکثر منتخبان لیست امید، برای نخستین بار وارد مجلس شده بودند، گفت: در روزهای نخست حتی ما همدیگر را نمی‌شناختیم و باوجود دخالت‌هایی که در جریان انتخاب هیات رییسه مجلس وجود داشت و حتی از خارج مجلس نیز اقداماتی صورت می‌گرفت، موفق شدیم از میان اعضای هیات رییسه ۱۲ نفری مجلس، ۷ نفر را به هیات رییسه فرستادیم.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ۳۳ نفر از اعضای فراکسیون در هیات رییسه کمیسیون‌های مجلس حضور دارند و همچنین ۵۷ نفر از اعضا نیز در انتخابات مجامع برگزیده شدند و تنها ۳۶ نفر از اعضای این مجامع خارج از فراکسیون امید هستند.

او با اشاره به این‌که هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا وظیفه دارد در چارچوب قانون از وضعیت نامزدها صیانت کند، گفت: یکی از مشکلات ما این بوده که عموما همفکران ما از حضور در انتخابات بازمانده  و با رایزنی‌هایی که صورت گرفت موفق شدیم، سه نفر از اعضا را در جمع هیات نظارت مرکزی بر انتخابات شوراهای شهر و روستا که کلاً ۵ عضو دارد، وارد کنیم.

این نماینده مجلس گفت: همین‌طور حضور دو عضو فراکسیون امید در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از دیگر موفقیت‌های این فراکسیون بود و همین‌طور در جریان رای‌اعتماد سه وزیر جدید نیز با رایزنی‌هایی که صورت گرفت، مسیر را برای حضور وزرا در کابینه هموار کرده و همینطور در جریان استیضاح آخوندی نیز فراکسیون امید نخستین فراکسیونی بود که به‌طور علنی مخالفت خود را اعلام کرد.

پارسایی در پایان تصریح کرد: برگزاری ۳۹ جلسه هیات رییسه، ۱۶ جلسه شورای مرکزی و ۱۴ جلسه مجمع عمومی برگزار کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز