خبرگزاری کار ایران

در دیدار ظریف و معاون دبیر کل سازمان ملل مطرح شد؛

۷۵ درصد از کشف و ضبط مواد مخدر جهان توسط ایران انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۲۷۲

یوری فدوتوف معاون دبیر کل سازمان ملل متحد که در تهران به سر می‌برد، پیش از ظهر امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه همکاری با دفتر مقابله با مواد مخدر ملل متحد اظهار داشت: ناکامی غرب در جلوگیری از حمل و قاچاق مواد مخدر مساله مهمی است. از طرفی نباید موضوع مبارزه با مواد مخدر سیاست زده شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره با هزینه های فراوانی که ایران برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر تقبل می کند، افزود: جوانان و سربازان ما در این راه جان خود را از دست می هند و هزینههای انسانی و اجتماعی فراوانی در این زمینه  میکنیم و این با هزینهای که دیگر کشورها می دهند برابر نیست و لازم است آنها مسئولیت بیشتری در قبال امنیتی که به دست می آورند تقبل کنند و همگان هزینه های برابری بپردازند.

در این دیدار فدوتوف نیز ضمن قدردانی از نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر افزود: حدود ۷۵ درصد از کشف و ضبط مواد مخدر جهان توسط ایران انجام می شود و ما به اهمیت و دشواری های این موضوع آگاه هستیم. ‌وی افزود:  برنامه و دفتر ما در ایران یکی از پایدار ترین در منطقه است. ایران در این زمینه همواره پیشرو بوده و ما هم باید کمک و همکاری بیشتری در این زمینه با ایران داشته باشیم تا با این جرایم مقابله شود.  وی کمک به برقراری ثبات و امنیت در افغانستان را برای مقابله با جرایم مواد مخدر و پولشویی ضروری خواند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز