خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

کارکنان دولتی و غیردولتی از سقف معافیت مالیاتی یکسان برخوردار شدند

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۲۰۳

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضمن تعیین نرخ مالیات بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی، میزان معافیت مالیات را برای این دو بخش یکسان تعیین کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۶ با بند (الف) تبصره ۶ مبنی بر تعیین نرخ مالیات بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی و معافیت از مالیات این لایحه موافقت کردند.

گفتنی است بند الف تبصره ۶ این لایحه پس از بررسی مجدد در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۶ به شرح زیر اصلاح شد:

الف- سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳/۱۲/۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۶، مبلغ دویست و چهل میلیون (۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال در سال تعیین می‌شود. نرخ مالیات مذکور بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر مبلغ مذکور تا ۵ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و به نسبت مازاد آن ۲۰ درصد است. میزان معافیت مالیات اشخاص موضوع ماده ۵۷ و ۱۰۱ قانون مالیات های مستقیم سالانه ۱۸۰ میلیون ریال تعیین می گردد.

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در توضیح اصلاح صورت گرفته گفت: معافیت مالیاتی برای کارکنان دولتی و بخش خصوصی یکسان خواهد شد و پس از این تفاوتی نخواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز