خبرگزاری کار ایران

تاجگردون: مجوز واردات بنزین در سال ۸۷ سه هزار میلیارد تومان بوده است/لاریجانی: دولت قبل در واردات بنزین تخلف کرده است

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۹۸۷

نماینده مردم گچساران در مجلس گفت:در سال ۱۳۸۷ مجوز واردات ۳ هزار میلیارد تومان در زمینه بنزین بوده است اما ۵۹۰۰ میلیارد تومان دولت واردات بنزین را رقم زده است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا تاجگردون در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی،در جریان برررسی بخش هزینه‌ای جزئیات لایحه بودجه سال ۹۶ با بند (ز) تبصره ۱ گفت: دولت وقت ۵  هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان وارد کرده است،این امر به این معناست که دولت ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بالاتر از سقفی که قانونگذار گفته است بنزین وارد کرده است؛اما اجازه واردات بنزین را تا این میزان نداشته و به همین علت نفت خام را با بنزین تهاتر کرده است.

تاجگردون افزود: ما طبق قانون بین شرکت ملی نفت ایران و خزانه در پایان هر سال باید یک تسویه حساب جهت بسته شدن حساب‌ها انجام شود و این در حالی است که دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران این پرونده‌ها را بررسی کرده و درگزارش تفریغ بودجه آورده و سال به سال که این گزارشات داده می‌شود این تخلفات را پررنگ می‌کنند.

او ادامه داد:یکسری مجوزها بوده که یا خلاف قانون صورت گرفته و  یا مجوز از قانونگذار گرفته نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به تاجگردون تصریح کرد:این بدین معنا است که مجوزی نبوده است.

تاجگردون خطاب به دکتر لاریجانی افزود: در سال ۱۳۸۷ مجوز واردات ۳ هزار میلیارد تومان در زمینه بنزین بوده است؛اما ۵۹۰۰ میلیارد تومان دولت واردات بنزین را رقم زده است.

رئیس مجلس گفت: در سال‌های ۸۷ تا ۹۱ به منظور تأمین بنزین  اقداماتی خلاف مجوز قانونی صورت گرفته است

لاریجانی خطاب به تاجگردون افزود: ۳ هزار میلیارد مجوز واردات بنزین در قانون بوده است و مابقی تخلف بوده است.

او ادامه داد:دیوان محاسبات این موضوع را بررسی کرده و گزارش را نیز به حضرتعالی ارائه داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نماینده مردم گچساران افزود: رقم‌هایی که شما اعلام کردید؛همانی است که دیوان محاسبات اعلام کرده است.

او ادامه داد: افرادی در یک زمانی تخلف کرده‌اند و تخلف‌های درشت هم انجام داده‌اند، شما می گویید بعد از اینکه تخلف کردند یک روزی این را صاف می‌کنیم؛این بدین معناست که هرکسی در این مملکت تخلفی کند بعدا گروهی می آیند و آن را درست می‌کنند،بلکه تخلف که انجام شده است باید آن باز بماند و پاسخش را بدهند.

تاجگردون خطاب به لاریجانی افزود:آماری که اعلام کردم منطبق بر دیوان محاسبات است و منظور ما این نیست که تخلف پوشش داده شود؛زیرا بر طبق بند ۲ که برای نیروی انتظامی است متخلفین هم اکنون بازداشت هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نماینده گچساران افزود:در سال‌های ۸۷ تا ۹۱ درمحل صادرات نفت به منظور تأمین بنزین  اقداماتی خلاف مجوز قانونی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز