خبرگزاری کار ایران

در مراسم بزرگداشتی در آنکارا انجام شد؛

تجلیل سفیر ایران در ترکیه از نجم‌الدین اربکان

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۸۱۷

سفیر کشورمان در آنکارا با حضور در مراسم بزرگداشت نجم‌الدین اربکان بر لزوم ادامه راه او از طریق توسعه همه جانبه همکاری‌های مشترک میان ایران و ترکیه در کلیه سطوح تاکید کرد.

 به گزارش ایلنا، محمدابراهیم طاهریان‌فرد در این مراسم با اشاره به تلاش‌های مرحوم اربکان برای توسعه ترکیه و همکاری این کشور با همسایگان گفت: مرحوم اربکان مردی بزرگ، دانشمند، سیاستمدار و دولتمردی دلسوز و عاشق ملت، کشور و اسلام بود

سفیر کشورمان در آنکارا ادامه داد: اربکان همواره عمر خود را برای نزدیکی قلوب مومنان و تلاش برای توسعه روابط با همسایگان به ویژه میان ایران و ترکیه صرف کرد و بر همین اساس هم ایده تشکیل سازمان دی‌هشت را پیگیری و حمایت کرد.  

طاهریان‌فرد با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و اهداف بلند مرحوم اربکان خاطرنشان کرد: توسعه روابط میان ایران و ترکیه یکی از اهداف بلند وی بود و تمام تلاش خود را در این مسیر صرف کرد و امیدواریم راه و اهداف بلند اربکان با توسعه همه‌جانبه همکاری‌های مشترک میان دو کشور در کلیه سطوح دوجانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و  همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی محقق و گسترش یابد.  

در این مراسم کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه، مصطفی دستچی رهبر حزب اتحاد بزرگ، متین فیضی اوغلو رئیس کانون وکلا، مهمت شاهین عضو ارشد حزب عدالت و توسعه و رهبر و اعضای حزب سعادت و جمعی از شخصیت‌های مهم سیاسی فرهنگی و دانشگاهی شرکت داشتند. 

پیام رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور و بنعالی ییلدریم نخست‌وزیر ترکیه و اسماعیل قهرمان رئیس مجلس و تعدادی دیگر از شخصیت‌های ترکیه هم در این مراسم  قرائت شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز