خبرگزاری کار ایران

روز گذشته؛

صالحی از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۷۶۰

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد.

در این بازدید مراحل مختلف تعویض سوخت و تعمیرات نیمه اساسی نیروگاه و همچنین فعالیت‌های مربوط به اهداف واحدهای ۲ و ۳ این نیروگاه، مورد توجه قرار گرفت.

در ابتدای این برنامه مدیران شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر گزارشی از عملکرد این نیروگاه در سال ۹۵ ارائه کردند. تولید مداوم و بی‌وقفه و تحویل حدود ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون کیلو وات ساعت انرژی به شبکه سراسری برق کشور و کاهش تعداد متخصصین روسی از نزدیک به ۳۰۰ نفر در سه سال قبل به حدود ۲۵ نفر در سال جاری از نکات مهم این گزارش بود که مورد توجه معاون رئیس‌جمهور قرار گرفت.

در بخش دیگری از برنامه شرکت تعمیرات و پشتیبانی نیروگاه‌های اتمی (تپنا) گزارشی از برنامه در دست انجام تعمیرات ارائه کرد و نقش متخصصین و شرکت‌های ایرانی و کاهش سهم پیمانکار روسی و برنامه‌های این شرکت برای جایگزینی حدود ۲۰۰ نفر تکنسین و کارشناس بجای متخصصین روسی در برنامه‌های تعمیرات را تشریح کرد. پس از آن رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در ساختمان راکتور از نزدیک مراحل تعمیر یکی از پمپ‌های اصلی مدار اول و عملیات جابه‌جایی سوخت در قلب راکتور را ملاحظه و با کارکنان دست اندرکار این فعالیت‌ها گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان به دنبال آن در ساختمان توربین حضور یافته و عملیات بازرسی و تعمیر سیلندرهای فشار ضعیف توربین نیروگاه را مورد توجه قرار داد.

او در جمع مدیران طرح احداث واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر، برنامه‌های در دست انجام این طرح را مورد بررسی قرار داد. مجری طرح واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر، گزارشی از نیازهای مالی طرح در سال جاری و سال آینده ارائه و با توجه به تعمیرات کارفرما در قبال پیمانکار بر ضرورت تأمین به موقع منابع مالی تأکید کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در این جلسه بر ضرورت بکارگیری مؤثر تجربیات حاصل از اجرای واحد یکم و حداکثر بهره‌گیری از توان فنی مهندسی کشور، به ویژه شرکت‌های سازمان انرژی اتمی ایران، در اجرای واحدهای ۲ و ۳ تأکید و ابراز امیدواری کرد که با حمایت دولت، نیازهای مالی طرح نیز به موقع تأمین شود.

همچنین صالحی از محل ساخت واحدهای جدید نیروگاه‌های اتمی بازدید کرد و مقرر شد تا زمین مربوطه جهت گودبرداری در اختیار پیمانکار روسی قرار گیرد.

صالحی از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد

صالحی از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد

صالحی از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز