خبرگزاری کار ایران

امیری در پاسخ به ایلنا:

دولت هیچ‌گونه بی‌نظمی در مراسم‌های رسمی را بر نمی‌تابد

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۷۴۹

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: حمایت از برگزاری اجتماعات و مراسم و سخنرانی‌های در آستانه انتخابات وظیفه و خواست دولت است و در این راستا هیچ گونه بی‌نظمی را برنمی‌تابد.

حسینعلی امیری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌های دولت در راستای همکاری با مجلس جهت برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا در ۲ محور تایید صلاحیت‌ها بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه که بنا بر قانون بر عهده مجلس است و همچنین تامین امنیت مراسم و میتینگ‌های سیاسی اعلام کرد : در رابطه با برگزاری اجتماعات و همایش‌های انتخاباتی باید بگوییم که وظیفه تامین امنیت این مراسم بر عهده دولت بوده و دولت قطعا از مراسم و تجمعات قانونی حمایت خواهد کرد.

او گفت: خوشبختانه در دوره گذشته شاهد بودیم گروه‌ها و جناح‌های مختلف همواره مراعات قانون را انجام دادند و شاهد بی‌نظمی نبودیم.

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه حمایت از برگزاری اجتماعات و مراسم و سخنرانی‌های در آستانه انتخابات وظیفه و خواست دولت است، تصریح کرد: طبیعتا دولت در این راستا تلاش خواهد کرد و این در حالی است که هیچ گونه بی‌نظمی را برنمی‌تابد.

او درپاسخ به بخش دیگری از این سوال خاطرنشان کرد: نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان بوده و نظرات بر انتخابات شوراهای شهر و روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی است و بنا بر گزارشی که از سوی وزیر کشور به دولت ارائه شد، کلیه بسترهای لازم و هماهنگی‌های مورد نظر جهت برگزاری هر دو انتخابات انجام شده و در این راستا اقداماتی که میان وزارت کشور و شورای نگهبان در راستای برگزاری انتخابات شوراها مورد نیاز است نیز در حال انجام است و انشاالله هیچ مشکلی در برگزای این دو انتخابات نخواهیم داشت.

او تصریح کرد: دولت، شوراهای شهر و روستا را همراه و همیار خود در جهت ارائه خدمات به شهروندان می‌داند و این در حالی است که یکی از ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی آنچنان که در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته اتکا به آرای مردمی به عنوان یکی از مصادیق بارز دموکراسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز