خبرگزاری کار ایران

ظریف در مراسم بزرگداشت شهدای وزارت امور خارجه:

ملت ایران به برکت مکتب ایثار بر همه فشار و تحریم‌ها غلبه کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۳۴۳

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: به برکت مکتب ایثار و مقاومت مردم ایران توانستند بر همه فشارها و تحریم‌ها پیروزمندانه غلبه کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایلنا، محمدجواد ظریف در مراسم بزرگداشت شهدای وزارت امور خارجه که صبح امروز در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه برگزار شد، گفت:  شهادت نه تنها یکی از استوارترین آموزه‌های مکتب اسلام است بلکه از محکم‌ترین پایه‌های اقتدار ملی ما نیز محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ۳۸ سال است در برابر همه فشارها، تحریم‌ها و دشمنی‌ها ایستادگی کرده و موفق‌تر از قبل و سربلندتر از گذشته از همه این صحنه‌ها بیرون آمده است، اظهار کرد: ایران توانسته است تنها محیط امن در یک منطقه سرا پا خشونت، خون، درگیری و کشتار باشد و در حوزه‌های مختلف از صنعت هسته‌ای تا اقتصاد مقاومتی مسیر توسعه را با اقتدار طی کند.

وزیر امورخارجه ادامه داد: ایران توانسته است در برابر قدرت‌های جهانی ایستادگی کند و مقاومت و مقابله داشته باشد؛ چه در صحنه جنگ که همه برای حمایت از ظالم و تجاوزگر بسیج شده بودند و همه در برابر این مردم بزرگ متحد بودند و چه در عرصه فناوری که همه برای محروم کردن مردم ما از دستاوردهای علم و فناوری ممانعت می‌کردند. همان فناوری که مردم این منطقه سخاوتمندانه به جهانیان تقدیم کرده بودند ولی امروز با خست به دنبال محروم کردن ما از آن هستند.

ظریف با بیان اینکه دشمن سعی کرد مردم ما را از ابزار دفاع و حقوقشان محروم کند، تصریح کرد: به برکت مکتب ایثار و مقاومت این مردم توانستند بر همه مشکلات ناملایمات فشار و تحریم‌ها پیروزمندانه فارغ بیایند و امروز به عنوان قدرت موثر و کشور پیشرفته و با نیروی مردمی و متکی به خود معرفی شود که هم امنیت و هم اقتصاد و هم فناوری و هم دفاعش درون زاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز