خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

ناکارآمد جلوه دادن دولت، خواست بیگانگان است

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۳۳۰

وزیر کشور گفت: به گونه‌ای بیان می‌شود که بین رهبری و دولت اختلاف وجود دارد و این یک جفا است، کشور ما از نظر قانونی و سیاسی، اساسا تابع ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی عبدالرضا رحمانی‌فضلی در همایش سراسری مجریان انتخاباتی عنوان کرد:  در این سه سال همراه با هم مسیر را طی کردیم که امسال مهم‌ترین سال آن است.

او ادامه داد: سه انتخابات را از نظر اجرایی در کشور  پیش رو داریم ، وزارت کشور انتخابات را ساماندهی می‌کند، ما باید سه قانون مختلف را اجرایی کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: توفیق بسیار بزرگی است که ما توانسته‌ایم سرنوشت را با دست خودمان رقم بزنیم  و انتقال قدرت را از راه مردم‌سالاری و دموکراسی انجام دهیم این امر موجب استحکام و قدرت و همبستگی می‌شود.

او با اشاره به این که میزان مشارکت به عنوان یکی از شاخص‌های مهم محسوب می‌شود، عنوان کرد: میزان حضور مردم نقش مهمی را ایفا می‌کند به خصوص از نظر تحولات منظقه‌ای که رییس‌جمهور اعلام کردند. امروز یک جنگ جهانی سوم در منطقه داریم، آن چه که شاهد هستیم هزینه برای مسلمانان است.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: ایران به همان نسبت که برای امنیت خود ارزش قائل است به همان اندازه نیز برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه تلاش می‌کند.

او افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی امنیت ما مردم‌محور است، حضور آنان در صحنه‌های مختلف نقش‌آفرین است، انتخابات یکی از آن صحنه‌ها است.

وزیر کشور گفت: رسانه‌های بیگانه سعی می‌کنند خطوطی را در داخل دیکته کنند آن‌ها سعی می‌کنند از نظر داخلی هم زمینه‌های انشقاق را تقویت کنند و یا به تقویت ناامیدی پرداختند که در انتخابات ۹۲ شاهد بودیم که نقشه‌های آنان چگونه نقش بر آب شد.

او خاطرنشان کرد: دولت کارهای بزرگی انجام داد رفع مشکل تحریم و انرژی هسته‌ای و رفع ایران‌هراسی اقداماتی که است که نمی‌توان آن نادیده گرفت.

وزیر کشور گفت: تقویت احساس نارضایتی و تبلیغات خارجی در کنار برخی اقدامات داخلی امری است که دشمنان به دنبال آن هستند، نارضایتی مردم که از سال‌های دور وجود دارد که شما فرمانداران، استانداران باید   سطح نارضایتی عمومی را کاهش دهید.

او یادآور شد : از ابتدای این  دولت در نشست‌ها و گردهمایی‌ها گفتیم تکریم ارباب رجوع واجب است.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: نیازمند سرمایه اجتماعی هستیم، وقتی یاس و ناامیدی ادامه پیدا کند، کسی مشارکت نخواهد کرد که در رسانه‌های بیگانه شاهد هستیم که امروز به تقویت این موضوع دامن می‌زنند.

او ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند اقدامات و نحوه بیان آن به مردم مهم است، دولت نباید مثل یک جریان سیاسی اعلام کند چه کاری انجام داده است. با توجه به ظرفیت و امکانات و منابع مردم باید بدانند اقدامات انجام می‌شود. ناکارآمد جلوه  دادن دولت اقدامی خواست بیگانگان است. نه تنها کارهای خوب انجام شده را نشان نمی‌دهند بلکه مسائل را مه‌آلود نشان می‌دهند .

وزیر کشور با اشاره به این که خط دیگری که از سوی دشمن القا می‌شود حاکمیت دوگانه است، گفت: به گونه‌ای بیان می‌شود که اختلاف بین رهبری و دولت وجود دارد و این یک جفا است، کشور ما از نظر قانونی، سیاسی، اساسا تابع ولایت فقیه است. تاریخ نشان داده رییس‌جمهور از قبل و بعد انقلاب نزدیک‌ترین فرد به رهبری است.

او ادامه داد: عدم مقبولیت دولت و حکومت خط دیگری است که به آن دامن زده می‌شود که این کار بی انصافی است مردم ما هر دو را قبول دارند، ما قبول کردیم در قانون اساسی این نظام را اداره کنیم.

رحمانی‌فضلی گفت: اگر این گونه باشد که هر کس فکر کند رای او در اکثریت قرار نگرفته و به مخالفت و کارشکنی بپردازد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. همه باید قاعده بازی دموکراسی را قبول کنند. این که کارشکنی کنیم و برخی مسائل و موضوعات را وارونه جلوه دهیم تا اهداف خود را پیش ببریم، نه در معرفت و نه در عرف و نه در اعتقادات ما جا ندارد.

او افزود: باید همه را به نقد منصفانه و پیگیری مطالبات مردم در حوزه‌ای اخلاقی دعوت کنیم. بحث دیگری که به عنوانی جریان رواج پیدا کرده و در تبلیغات انتخابات رواج دارد، تقسیم کردن به انقلابی و غیرانقلابی است. سی و هشت سال از پیروزی انقلاب گذشته و در این مدت نسل سوم و چهارم در جامعه است. اگر ما تقسیم‌بندی را اینگونه کنیم  که اقلیت انقلابی باشد و اکثریت غیرانقلابی، این به نفع چه کسی است.

وزیر کشور تاکید کرد: مقام رهبری می‌گوید جوانان ما انقلابی‌تر از انقلابی‌های اول انقلاب هستند ما باید همه مردم را در ظرف انقلاب تعریف کنیم مردمی که با نظام هستند و ارزش‌های دینی را باور دارند ما با چه حقی اکثر مردم را از دایره ارزش‌گذاری‌های غلط دور می‌کنیم ما انقلاب را از ‌ظن رهبر قبول داریم و این شاخص همه مردم را انقلابی می‌داند.

او گفت: تولید و اشتغال در شرایط کنونی و تداوم دشمن ستیزی شاخصه‌های انقلابی بودن است و هر اتفاقی برای کشور بیافتد مردم پای کشور هستند این مرز بندی‌ها به نفع هیچ کسی نیست. همه مردم پشت انقلاب هستند و ما باید این رویکرد را تقویت کنیم. عدم مشارکت فعال جریانی است که از الان شروع شده برخی تحلیل‌ها این است که اگر مشارکت کم باشد به نفع یک عده است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه ما نباید نگاه سیاسی و فردی داشته باشیم، گفت:  انتخابات آینده منافع ملی ما را تضمین می‌کند و نشاط سیاسی ایجاد می‌کند و باید حضور همه مردم را در تداوم راه امام شهدا تضمین کند. بنده در دو مرحله که خدمت رهبری رفتم درباره وظیفه وزارت کشور درباره انتخابات پرسیدم و گفتم اگر شما نظری دارید که وظیفه‌ای برای ما تعیین میک‌ند که باید اجرا کنیم در خدمت هستیم. ایشان تشکر کردند از انتخابات قبل و فرمودند امنیت انتخابات برای من مهم است و سلامت آن مهم است و رعایت قانون برای من مهم است.

او ادامه داد: ایشان فرمودند مشارکت بالا در انتخابات برای من مهم است. من گفتم افزایش مشارکت در حوزه وظایف قانونی ما نیست اما ایشان گفتند فعالیت‌های شما می‌تواند بستر خوبی برای مشارکت ایجاد کند. وقتی رهبری این را می‌گوید تحلیل‌های خلاف این خلاف نظر رهبری است ما باید تلاش کنیم مشارکت بالا باشد. ما باید تلاش کنیم موضوع بی ‌طرفی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی که به نوعی از بیت‌المال بهره می‌برند رعایت شود و این افراد در انتخابات شرکت نکنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: شما به عنوان فرماندار و بخشدار باید به صورت روزانه به من گزارش بدهید هر اقدامی که در مسیر به هم خوردن بی‌طرفی منجر به تنش اجتماعی شود، باید با آن برخورد شود ما بی‌طرفی را مبنا می‌دانیم. ما در انتخابات قبل شاهد بودیم چقدر بی‌طرفی موثر بوده است و همه مسئولان و مردم راضی بودند این بار هم باید همین کار انجام شود.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: این بار با نظارت مجلس و شورای نگهبان هم مواجه هستیم. این ارتباط باید مستمر و هماهنگ و مبتنی بر قانون باشد. مساله بعد مسمومیت فضای اجتماعی در شهرهاست. برخی جریانات به دنبال مقبولیت‌زدایی و تقویت نارضایتی اجتماعی هستند و از هر اظهارنظر و تصمیم غلط و اقدامات نامناسبی که سهوی انجام شده جریان اجتماعی درست می‌کنند گاهی در پس یک اقدام هیچ عنایت خاصی نیست مثلا در ایام اربعین دو میلیون و چهارصد هزار زائر ائمه اطهار با امنیت رفته و برگشته‌اند در آنجا برخی کنسروها اضافه آمده و یک هفته بعد به ما گفتند چه کنیم ما گفتیم بدهید به مردم. گفتند دارند برای رای این‌ها را توزیع می‌کنند.

او افزود: یا یک استاندار ما در یک موردی ثقل لسان داشت و یه حرفی زده و الان رها نمی‌کنند جلسه می‌گذارند و شعار درست می‌کنند.  این استاندار خودش می‌گوید من چنین قصدی نداشتم و سوابق او در تدین روشن است. حالا چه اصراری داریم که مردم را تهییج کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه برخی ناآگاهانه و برخی با تحریک دست به مشروعیت‌زدایی می‌زنند، گفت:  ساختار حکومتی ما به گونه‌ای است که توزیع قدرت بین قوا و نهادهای نظام شکل گرفته و هماهنگی بین این‌ها در استان‌ها کار راحتی نیست و باید گذشت و تدبیر و عقلانیت و  تدبیر باشد. در هر استان نماینده ولی فقیه هست که باید هماهنگ با او کار کنیم در کنار آن صدا و سیما و نماینده مجلس و سایرین هست و باید با محور عقلانیت این کارها شکل بگیرد.

او افزود: این هماهنگی کار مهمی است. پس اظهارنظرها باید پخته باشد و اقدامات سنجیده و تصمیمات مدبرانه و فعالیت‌ها مبتنی بر همه جوانب باشد. مثلا موضوع آب بین چهار تا پنج استان با محوریی یک استاندار می‌تواند فضای امنیتی یک استان را به هم بزند این تدبیر استاندار است که این مشکلات ایجاد نشود.

وزیر کشور گفت: در مساله خوزستان مردم خیلی، محجوب و منطقی جلوی استانداری جمع می‌شدند و شعار می‌دانند من از مردم خوزستان تشکر می‌کنیم که هیچ شعار ساختارشکنانه و توهینی نشد. من از لحظه اول تاکید داشتم که با مردم محترمانه و اقناعی برخورد کنیم و اطمینان دهیم که موضوع حل می‌شود. از دقایق اول همه مسئولان اعم از مدیر سازمان مدیریت بحران و معاون محیط‌زیست و غیره رفته‌اند و سعی کردند حل شود.

او خاطرنشان کرد: ما دو میلیون و چهارصد زائر را از درب منزل به زیارت بردیم و برگرداندیم از امنیت و بهداشت و اسکان و غیره بوده است این یعنی تدبیر. در انتخابات این دور همه این مثال‌ها را زدم که بگویم این جریان عقلانیت و تدبیر باید تا کف روستاها ادامه داشته باشد. ما باید تلاش کنیم امنیت را اجرا کنیم و همه دستان ما خدمت شما هستند و الگوی انتخاباتی وزارت کشور با سناریوهایی مختلفی مواجه است؛ یکی رقابتی ستیزه‌جویانه پرخاشگرایانه و افشاگرایانه و غیر اخلاقی که ما نمی‌پسندیم چون موجب اختلاف و کینه و نفرت و درگیری می‌شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: بعد از این روش هر کس رییس‌جمهور شود نمی‌تواند همه مردم را در پیگیری اهداف منسجم کند. وقتی تخم نفاق و درگیری افزایش پیدا کند چهار سال بعد باید درگیر آن باشد.  هیچ عرف و دلسوزی این انتخابات را نمی‌پسندد و نباید آن در سرلوحه کار افراد و گروه‌ها بدانیم.

او گفت: انتخابات بعدی که ما تشویق می‌کنیم انتخابات سالم و قانونی و توام با مشارکت و اخلاق است. این انتخاباتی است که ما پیگیری می‌کنیم نام هر کس از صندوق بیرون بیاید رییس‌جمهور مردم است و نماینده شورای مردم است و همه مردم پشت آن می‌ایستند و همدلی بعد از انتخابات راحت خواهد بود اگر به شرع و اخلاق و تجربه و عرف و عقل مراجعه کنیم حضور در انتخابات را باید تبلیغ کنیم.

وزارت کشور باید مانع انتخابات ستیزه جوانه و پزخاشگرایانه باشد

شما باید با کمک و مشورت و مذاکره و اجرای بی طرفی مشوق چنین انتخاباتی باشید تا همه ما در مقابل رییس جمهور مردم و امام و شهدا و رهبر روسفید باشیم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز