خبرگزاری کار ایران

آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با ایلنا:

نامزدها را طوری غربال کنیم که مردم با اطمینان رای دهند / لزوم تصویب قوانین تحزب و برخورد با متخلفان حزبی

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۳۲۴

عضو هیات رییسه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: درصورتی که افرادی بدون تعهد و تخصص و یا مسائل خاص وارد لیست شوند و مردم به آنها رای دهند و بعدها از عملکرد آنها ناامید شوند، دیگر شانس مجددی برای آن جریان وجود نخواهد داشت.

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به سالگرد پیروزی «لیست امید» در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره چالش‌های تهیه لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراهای شهر و روستا برای کاهش برخی آسیب‌های «لیست امید» اعلام کرد: به نظر می‌رسد اشکال اساسی در بروز این مشکلات هرچند اندکی که در «لیست امید» داشتیم و متاسفانه برخی از اعضای این لیست، به مرام سیاسی موردنظر آن متعهد نماندند، قوانین و همین مجلس شورای اسلامی است.

لزوم تصویب قوانین و چارچوب تحزب و برخورد با متخلفان حزبی

او گفت: باید در مجلس به گونه‌ای عمل کنیم و قوانین را به تصویب برسانیم که تحزب قاعده‌مند باشد و هر کسی وارد چارچوب فعالیت حزبی می‌شود، مقید به رعایت این چارچوب‌ها باشد و درصورت عدم رعایت این چارچوب‌ها، با آن فرد به‌عنوان متخلف برخورد شود.

تا زمانی که قوانین جنبه تنبیهی نداشته باشد، نمی‌توان افراد را مقصر دانست

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تا زمانی که قوانین ما جنبه تنبیهی و مجازاتی ندارد و هر روز به بهانه‌ای در تصویب و به نتیجه رساندن آن وقفه ایجاد می‌کنیم، نمی‌توان آن‌چنان امیدوار بود. به‌ویژه هنگامی که این قوانین مشمول مرور زمان شده و از ارزش آن کاسته می‌شود، نمی‌توان افراد را مقصر دانست.

عضو هیات رییسه فراکسیون زنان مجلس دهم با اشاره به ساز و کار انتخابات در ایالات متحده، اعلام کرد: در امریکا علاوه بر رای مردم، رای کالج الکترال هم در سرنوشت کاندیداها تاثیرگذار است و آن‌چنان که شاهد بودیم در همین دوره اخیر خانم کلینتون باوجود آن‌که اکثریت آرای مردمی را اخذ کرده بود، در مقابل آرای اکثریتی ترامپ در کالج الکترال شکست خورد.

او با بیان این‌که مصوب کردن ساز و کار فعالیت احزاب و تصویب قوانین مربوط به تحزب از اولویت‌‌های اساسی مجلس دهم است، گفت: شانس بزرگ دولت فعلی، «امید» و پشتوانه مردمی است اما باید به گونه‌ای عمل کند که مردم ناامید نشوند. دولت ساز و کار عملیاتی کردن اقدامات خود را تحت عنوان «تدبیر» تعریف کرده و برای دستیابی به این اهداف بیش از هرچیز نیازمند یک خط‌کش و اصول مشخص و همچنین افراد متعهد و مقید به این اصول است.

باید نامزدها را طوری غربال کنیم که مردم با اطمینان رای بدهند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره راهکار کوتاه‌مدت اصلاح‌‎طلبان برای تهیه لیست انتخابات شوراهای شهر و روستا، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که فراکسیون امید یا شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باید نامزدها را طوری غربال کند که مردم با اطمینان رای بدهند.

لزوم حضور افراد متعهد و متخصص در لیست اصلاح‌طلبان

آقاپور علیشاهی در پایان تصریح کرد: درصورتی که افرادی بدون تعهد، تخصص و دیگر شرایط لازم وارد  لیست شوند و به صرف مسائلی به‌غیر از تعهد و تخصص و دلایل خاص در لیست قرار بگیرند و مردم به آنها رای دهند و بعدها از عملکرد آنها ناامید شوند، دیگر شانس مجددی برای این جریان وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز