خبرگزاری کار ایران

مطهری در کنگره حزب مردم‌سالاری:

نباید به اتهام انتشار یک سند انقلاب، کسی را زندانی کنیم/ همبستگی ملی نیاز امروز ماست

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۰۸۸

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نسبت به برخورد با پدیده ترامپ هوشیار باشیم و از عکس‌العمل‌های احساسی خودداری کنیم، تاکید کرد: باید ترامپ را با مشکلاتش تنها بگذاریم و در نقض برجام پیش‌قدم نباشیم. خواسته تیم ترامپ پیش‌قدم شدن ایران در نقض برجام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی مطهری صبح امروز در پانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری گفت: احزاب در کشور ما مزایا و معایبی دارند؛ از مزایای یک حزب اتاق فکر بودن آن، تربیت کادر برای حکومت، جلوگیری از ورود افراد فرصت‌طلب به صحنه قدرت و آگاهی‌بخشی به مردم است.

او با بیان اینکه احزاب معایب و تهدیداتی هم دارند، اظهار داشت: پدیده حزب‌پرستی یا اینکه حزب برای افراد محبوب شود، موجب می‌شود اشخاص استقلال فکری خود را از دست بدهند. احزاب کمونیست حزب را به جای معبود قرار می‌دهند و افراد قدرت تجزیه و تحلیل خود را از دست می‌دهند. 

صف‌بندی جدید در خاورمیانه از آثار ترامپ است

نماینده مردم تهران در مجلس در ارزیابی از عملکرد حزب مردم‌سالاری تصریح کرد: من روش این حزب را می‌پسندم چون هم به اصول توجه دارد و هم به اصلاحات و یک روش معتدل را در پیش گرفته است.

مطهری با اشاره به تحولات اخیر جهانی و شرایط خارجی ایران خاطرنشان کرد: ما در شرایط خارجی با پدیده ترامپ مواجه‌ هستیم که یکی از آثار آن، صف‌بندی جدید در خاورمیانه است. در کنفرانس مونیخ عربستان، ترکیه و رژیم صهیونیستی مواضع واحدی علیه ایران داشتند که این مسئله بر اثر روی کار‌آمدن ترامپ است. 

ترامپ را با مشکلاتش تنها بگذاریم 

مطهری به خطراتی که در اجرای برجام متحمل است، اشاره کرد و ابراز داشت: باید نسبت به برخورد با این پدیده هوشیار باشیم و از عکس‌العمل‌های احساسی خودداری کنیم. باید ترامپ را با مشکلاتش تنها بگذاریم و در نقض برجام پیش‌قدم نباشیم. خواسته تیم ترامپ پیش‌قدم شدن ایران در نقض برجام است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران امروز در منطقه دست بالا را دارد، یادآور شد: باید توفیقاتی که در عراق و سوریه داشتیم را حفظ کنیم. کنفرانس اخیر در حمایت از فلسطین کار حکیمانه‌ای بود. ما باید از اسلام صحبت کنیم و نباید زیاد در مسئله تعصب مذهبی تاکید کنیم و مردم منطقه را حساس نکنیم. 

همبستگی ملی نیاز امروز ماست

مطهری با اشاره به عناصر انقراض جوامع بشری در قرآن بیان کرد: وقتی ظلم بر عدالت غلبه کند، فساد اخلاق، ترک امر به معروف و نهی از منکر و تفرقه از عوامل باقی نماندن جوامع است. همبستگی ملی نیاز امروز ماست و باید در این راه تلاش کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که  عوامل انقراض اجتماعات بشری که در قرآن کریم آمده، گفت: غلبه ظلم بر عدالت، فساد اخلاقی، ترک امر به معروف و نهی از منکر و تفرقه و تشتت از عوامل انقراض اجتماعات بشری است.

او ادامه داد:  مصداق بارز این مطلب  انقراض حکومت عثمانی است بنابراین وحدت و همبستگی ملی نیاز اصلی امروز جامعه ماست.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی در قسمت دیگری از سخنانش به موضوع حصر و بازداشت فرزند آیت‌الله منتظری اشاره و عنوان کرد: زندانی شدن حجت‌الاسلام احمد منتظری،‌ حصر  و ممنوع‌التصویری تندروی و تنگ نظری است

مطهری ادامه داد: مردم با هم قهر نیستند اما پس از حوادث سال ۸۸ مردم از حکومت گلایه‌هایی دارند و در این مدت مواردی خلاف قانون اساسی انجام می‌شود که باید کنار گذاشته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: فرزند آیت الله منتظری  سندی از پدرش منتشر کرد که هر کس می‌توانست بگوید ما آن را قبول نداریم، اما نمی‌توان گفت سند انقلاب باید از بین برده شود.

او تاکید کرد:ما نباید به اتهام انتشار یک سند انقلاب اسلامی، کسی را زندانی کنیم؛ چرا که تفرقه و تشتت از عوامل انقراض اجتماعات بشری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز